dinsdag 21 januari 2014

This is what makes us girls - The girls


Nadat mijn waalse vriend B., want zo noem ik hem, mij een liedje van Lana Del Rey doorstuurde ben ik weer helemaal in de ban van haar. Mijn old time favorite blijft sowieso het nummer Summertime Sadness (hier te beluisteren), maar sinds vandaag ben ik ook fan van het nummer This is what makes us girls (hier te beluisteren). Onze geliefde Lana zingt hoe wij dames elkaar in de steek laten voor de liefde. We kennen allemaal wel een vriendin die zich plots heeft afgesloten van de buitenwereld en zich volledig geeft aan haar vriendje. Geïnspireerd door haar prachtig, maar pijnlijk lied, schrijf ik dit artikel. Wat maakt ons meisjes een meisje? Wat is typisch voor ons?

Om ervoor te zorgen dat ik niet te subjectief oordeel, het woord dat je moet verbannen uit je leven volgens mijn opleiding Toegepaste Psychologie, heb ik een testpanel erbij geroepen van lieftallige vriendinnen. Dames, bij deze bedankt voor jullie meningen! Laten we even op een rij zetten wat ons meisjes maakt

  • De combinatie ramen en haar is ons niet onbekend. Om de één of andere redenen is ons kapsel toch wel heel belangrijk en willen we niet met een palmboom op ons hoofd gezien worden. Behalve thuis, want daar experimenten we met de gekst mogelijke kapsels die je je voor de geest kan halen. Op een afstand van 50 meter kijken we minstens drie keer in het raam om ons spiegelbeeld te checken en te controlen of onze prachtige manen nog in bedwang zijn, of dat we binnen de twee minuten een toilet moeten opzoeken om ze in bedwang te krijgen!

  • Vooral mannen zullen de nadelen van ons gedrag van deze reden herkennen: de rode zee. Als er één ding is wat we tijdens die periode doen is het klagen over onze buikkrampen, wat ook begrijpelijk is want bij sommige onder ons is het in plaats van een rode zee een rode waterval. Toch valt het op dat de woorden maandverband en tampons worden gefluisterd in plaats van uitgesproken. Komaan dames, verbreek dat taboe en smijt die tampons in het rond. Niets om ons over te schamen!

  • Zacht! Wij meisjes zijn nog net niet zo zacht als een onschuldig konijntje, stoppelbenen terzijde gelaten natuurlijk. Sommige van ons zijn geboren met een zijde zachte huid, lucky bastards. De rest moet het maar doen met heerlijk ruikende bodymilk en bodybutters, waar natuurlijk ook niets mis mee is.. en dat brengt mij naar het volgende punt...

  • Wij ruiken hemels, mits een goede hygiëne. Van mij mag iedereen de test doen: vijf jongens en meisjes op een rij. Even de geur opsnuiven en een conclusie zal snel getrokken zijn. Zoete geuren, citrusgeuren of zelfs babyshampoo. Een geur alsof je de hele ochtend op de vismarkt hebt gestaan zul je bij ons niet snel vinden, in tegenstelling tot jongens.

  • Hetgene dat jongens ongetwijfeld het meest haten: white lies. "Schat, lijk ik dik in dit jurkje?", "Schat, vraag ik te veel aandacht?", "Schat, wat vind je van mijn nieuwe kapsel?". We maken onze jongens het graag moeilijk met onze bevestiging zoekende vragen. Ach, wij hebben elke maand de rode zee en moeten nog een kind of twee op de wereld zetten, we mogen het hun wel eens moeilijk maken!

  • Zoals vriendin T. het mooi formuleerde: wij zijn niet primitief. Wij hebben gevoelens en kunnen van tijd tot tijd emotioneel zijn. Daar is niets mis mee! Een traantje bij een film, of zelfs een heuse huilbui, is toegestaan en maakt van ons geen crybabies.  Wij denken met ons hart en niet met onze pielemuis!


  • Het is gewoon gezelliger om met twee of meer naar het toilet te gaan dan alleen. Dus waarom alleen gaan dan?


  • Mean girls. Geef het maar toe! Als iemand uit je vriendengroepje ruzie heeft met een ander meisje, dan zul je hoogstwaarschijnlijk ook minder aardige gedachten beginnen vormen. "You can't sit with us", om even Mean Girls te quoten.

  • Last but not least: we're fabulous, deal with it.

En kunnen jullie je vinden in de meningen van mijn testpaneel of ontbreken er nog cruciale zaken? Zou ik trouwens ook een visie volgens onze boys doen of toch maar niet? Tell me! En sorry voor het overvloedig gebruik van Engelse woorden, ik weet niet wat ik heb vandaag.

6 opmerkingen:

  1. Gelukkig kom ik nooit in aanraking met mannen die ruiken alsof ze de hele dag op de vismarkt hebben gestaan. Ieeeeel.

    Ik vind het zoooo vies klinken, dat ik het bijna echt ruik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prijs je gelukkig! Ik kom minstens één keer in aanraking met zo' vissemensen op de bus, trein of tram. Brrrr

      Verwijderen
  2. Hahaha, leuk stukje! Heb het met plezier gelezen op deze vroege ochtend :)

    BeantwoordenVerwijderen