vrijdag 27 september 2013

Het is rommelmarkt tijd !!

© Kristof Ceulemans 

Vorige week zondag was het weer zo ver! Rommelmarkt-tijd! Ik had al een idee naar welke zaken ik op zoek zou gaan. Op nummer één in mijn wishlist stonden veterschoentjes. Die krengen zijn wel makkelijk te vinden in winkels, maar zo duur! Met €20 in mijn portemenee hoopte ik met een volle zak terug te keren.



De zon scheen, de vogeltjes floten en ik stond vrolijk aan de bushalte te wachten. Op een zondag verwacht je natuurlijk dat het openbaar vervoer op tijd is. Wie neemt er nu 's ochtends vroeg de bus? Alleen kleine meisjes die naar de rommelmarkt gaan toch? Niet dus. Op onverklaarbare wijze had mijn bus zo'n 10 minuten vertraging, waardoor ik mijn overstap met de trein naar Antwerpen zou missen. Gelukkig staat de NMBS bekend om de vertragingen en ook mijn trein had prijs! Als een kip zonder kop rende ik door het station, richting het perron. Mijn armen vlogen alle kanten uit en ik liep op de tippen van mijn tenen, iets waar mijn lerares lichamelijke opvoeding een hekel aan had. Hijgend en zwetend stapte ik de trein op. Ik stuurde Gianni een berichtje dat ik mijn trein nog had gehaald en of hij een fles water kon meebrengen. Mijn conditie is helaas nog steeds onbestaande.

Aangekomen op de rommelmarkt begon ik onmiddellijk te stralen. In mijn hood had ik al een heuse wishlist gemaakt, met op nummer één: veterlaarsjes. Enthousiast liepen we langs de eerste kraampjes. Ik vertelde Gianni dat ik op zoek was naar laarsjes voor in de winter. Hij wees naar een paar, mooi, maar niet mijn ding. "Neen neen, ik ben op zoek naar zwarte veterlaarsjes, die niet te hoog komen, want anders flubberen die rond mijn benen." Ik ben vervloekt met stokbrood beentjes, met een O-vorm en X-knieën. Ja, het is mogelijk, geloof me maar. Nog geen minuut later zag ik ze staan. Mijn veterlaarsjes! De dame voor mij liet ze staan, waardoor ik de kans kreeg even naar de maat te kijken. Zodra ik de nummertjes 3 en 7 zag staan wist ik het. Deze zijn van mij!

Enkele minuten later stond ik alweer met een paar schoenen in mijn handen. Ik denk dat ik een obsessie heb voor schoenen. Je kan nooit genoeg schoenen hebben, hetzelfde geldt voor handtassen... en voor t-shirts... en voor jasjes... en voor oorbellen... etc. Ik kocht ze net op tijd, want achter mij stond al een andere potentiële koper. Een beetje later werd ik zelfs aangetikt, of ik ze niet wou verkopen voor €20. Maar liefde op het eerste zicht verkoop je niet door.

Ook voor Gianni was het een goede dag! Niet alleen kocht hij een mooi cadeautje voor zijn vriendin (op aanraden van mij hihihihi), maar hij vond een platenspeler voor €5! Wat een koopje. Daarbij nog wat lekkere platen, zoals die van Van Halen (luister hier mijn lievelingsliedje van deze band) waar ik stiekem een beetje jaloers op ben. Kerels in leren broeken met een wilde bos haren, rrrrrrrrrrr.

Verder vond ik nog een hele leuke typewriter, maar omdat ik geen idee heb hoeveel inkt kost en waar ik dit kan vinden, heb ik hem laten staan.. Helaas heb ik hier spijt van, want hij zag er perfect uit en dat voor €10. Ach, volgende keer beter!

Aanschouw mijn geweldige aankoopjes! Het boek Carrie van Stephen King heb ik niet op de foto gezet. Heb het momenteel uitgelezen en W A U W. Ik ben nog nooit zo meegesleept in een verhaal. Stiekem heb ik op het einde van het verhaal mijn tranen moeten inhouden. Ook een tip: ik heb de film uit 1976 gekeken en hij is de moeite NIET. Heel jammer...







32 opmerkingen:

  1. zalige koopjes kleine!!
    awesome =**

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woow zo'n toffe dingen!!! :o Het laatste bloesje vind ik minder, maar de rest is Z A L I G !
    Zeker ne keer showen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow ik ben echt superjaloers op je laarsjes :p Prachtig! Verder ook hele leuke dingen - die twee H&Metjes heb ik ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi ze zijn leuk hé! Heb al zin om het oranje/roestbruine H&M shirtje te dragen! maar eerst even wassen :p

      Verwijderen
  4. Je schrijft leuk! En de schoenen zijn super gaaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hi what a cute nice blog honey you have.....My name isMarie I am a Blogger based in italy and I was wandering if we could follow each other GFC bloglovin
    Let me know I will follow back as always! Love Marie.
    www.mariezamboli.com
    www.mariezamboli.com

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke spulletjes heb je kunnen vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja ik ben ook fan van rommelmarktjes, leuke dingen heb je gescoord!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rommelmarkten zijn echt geweldig! Fanclub oprichten misschien ;)

      Verwijderen
  8. WAUWIE je hebt echt fantastische aankopen gedaan!
    Alletwee die paar schoenen zou ik zo zelf aan doen ^^

    Liefs, Liese
    Cats & Dresses

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Helaas heb ik de bruine nog niet kunnen dragen, ik vind ze zo mooi, maar zou niet weten hoe ik ze moet combineren ?!

      Verwijderen
  9. Leuk zeg! Op de een of andere manier kom ik zulke dingen nou nooit tegen op rommelmarkten. Gebruik denk ik de verkeerde strategie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tip is om heeeeeeeeeeel erg vroeg te gaan en als een kip zonder kop rondlopen om alles snel gezien te hebben haha.

      Verwijderen
  10. Jaaaaa ik was er ook <3 ik houd van de ijhallen, heerlijk! Ik kwam ook echt met een -te- volle zak thuis. Mooie aankoopjes en je laarsjes zijn idd prachtig!

    Liefs
    Shalane
    www.fashionmoodboard.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je zo goed gescoord hebt op de IJhallen! Als ik eens in Nederland ben zou ik daar heel graag langs gaan.

      Verwijderen
  11. AAAH! Wat een geweldige aankopen! Waar was je precies?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Antwerpen Stadspark! De organisatie Goegekregen organiseerd om de maand (soms sneller) rommelmarkten en ze zijn elke keer geweldig georganiseerd.

      Verwijderen
  12. Amai, je hebt echt toffe dingen op de kop getikt precies! Ja, vraag me ook wel af waar die rommelmarkt is :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, zalig! Welke rommelmarkt was dat? Als ik naar een rommelmarkt ga is het altijd zo'n suffe waar enkel knuffelbeesten, gratis cd's van bij dag allemaal en kinderkledij verkocht wordt :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rommelmarkt georganiseerd door "Goegekregen". Echt goede organisatie! Ja die kraampjes heb je altijd, maar gelukkig is het hip onder de jongeren om met een kraampje te gaan staan, wat dus goed uitkomt voor mij ;)

      Verwijderen