zaterdag 18 januari 2014

Foto scrapbook.


Enkele dagen terug heb ik geschreven over het mooie boekje uit Duitsland dat ik heb gekregen van mijn tante. Dit was niet het enige cadeau! Ik heb ook nog een heerlijk ruikend haarmasker van Lush gekregen en een foto scrapbook. Maar hoe begin ik hier nu het beste aan?

Binnen enkele weken heb ik drie weken geen les. De bedoeling is om tijdens deze tijd te werken aan mijn Bachelorproef, maar komaan, wie doet dat nu echt? Voorbeeldige studenten neem ik aan, maar tot die groep behoor ik niet toe.

Een hele dag Bappen, zoals wij studentjes dat noemen, is niets voor mij. Ik kan gerust enkele uren aan elkaar doorschrijven, maar daarna moet ik iets helemaal anders doen! Liefst iets creatief, iets waar ik trots op kan zijn. Iets dat geen bloed, zweet en tranen kost en waar ik later geniet van heb. Iets dat ik niet moet verdedigen tegenover een jury dat wil testen of ik klein te krijgen ben. Het cadeau dat ik voor kerstmis van mijn tante en nonkel heb gekregen komt om die redenen uitstekend van pas!

Het scrapbook is van Hema en heeft zo'n €5 gekost. Om het een beetje op te vrolijken heb ik ook twee stempels gekregen, die samen met de inkt ook zo'n €5 hebben gekost, of net iets meer. Het scrapbook zelf bestaat uit verschillende kleuren papier, wit, geel, roos, etc. Heel erg leuk en misschien handig als ik dingen wil opdelen!



Mijn roze doos, die ik eerder heb vermeld, puilt uit met foto's, brieven, concerttickets en verjaardags- en kertskaartjes. Heel erg leuk om door te nemen, maar het zou prettiger zijn mocht ik een manier vinden om deze te organiseren in dit scrapbook. Door de verschillende kleuren dacht ik dat het handig zou zijn om te werken per onderdeel.. maar wat dan met de chronologie? Ik zit nog met twijfels! Dus als iemand een idee heeft: deel het gerust even mee.

Even op een rij wat er in mijn scrapbook komt

  • Foto's van wegwerp camera's
  • Oude liefdesbrieven en brieven van vriendinnen
  • Concertickets en andere tickets
  • Verjaardags- en kerstkaartjes

Hopelijk heb ik tegen maart mijn scrapbook vervolledigd en kan ik binnen vijftig jaar mijn kleinkinderen laten meegenieten van de tijd toen ze nog brieven schreven. Want wie doet dat nog tegenwoordig? Mij zou het niet verbazen als de brief binnen 50 jaar is uitgestorven.


13 opmerkingen:

  1. Oaaah, mooi boek! En mooie sterretjes! Dat boek ga ik ook halen om mijn project 365 van vorig jaar in te plakken denk ik.. Succes ermee! En aha, ontspanning moet zeker en vast ook ingepland worden, dit lijkt mij een uitstekende activiteit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh je hebt een 365 project gehouden! Zo leuk, ik heb daarvoor de discipline niet.

      Verwijderen
    2. Jep, ik begin er op 1 februari opnieuw aan! Na een pauze van 4 maanden mis ik het wel om een terugblik te hebben op mijn hele jaar. En joepie, ik heb het boek ook gehaald, het is zo mooi!

      Verwijderen
  2. Ik ben ook bang voor het uitsterven der brieven! Des te leuker ze lekker te verzamelen in je coole neiuwe boekje. :) Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik heb er al zin in! Toch nog even een weekje examens afronden en dan kan ik beginnen.

      Verwijderen
  3. Ik zou chronologisch doen, dan wordt het een soort van dagboek maar dan met afbeeldingen! Is toch een stuk leuker als je bijvoorbeeld ook dingen van vakantie in die doos hebt zitten. Anders trek je spulletjes van een bepaald evenement uit elkaar zeg maar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is een mooie manier van denken! Hopelijk heb ik op de meeste briefjes nog data staan :D

      Verwijderen
  4. Ah een scrapbook is zo leuk, ziet er al erg leuk uit ! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee, dan heb je een prachtig aandenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk zeg! Wel foto's maken van je eindresultaat. Ben benieuwd. :D

    BeantwoordenVerwijderen