maandag 13 januari 2014

Ik ben geen echt handtassen meisje.


Ik herinner het mij nog als de dag van gisteren, mijn eerste handtas. Een zwarte tas met één hengsel die je over je arm hangt. Je sloot hem door een knoop te leggen in de touwtjes. Ik was 17 jaar oud en zat net in het vijfde middelbaar. Ik denk dat ik hem samen met vriendin Kelly & Maayke in de H&M heb gekocht. Het leuke aan vriendinnen Maayke was dat we positieve invloed op elkaar hadden, ondanks dat we zo'n verschillende types waren. Ik droeg voor het eerst een handtas dankzij haar en zij voor het eerst een t-shirt zonder décolté dankzij mij. Als mijn geheugen mij niet in de steek laat, is het ééntje van Story Of The Year. Niet dat er iets mis is met een décolté trouwens, maar voor ons beide was dit toch een heuse gebeurtenis.

Nu ik wat ouder ben draag ik nog steeds handtassen, maar ik zal nooit een handtassen meisje zijn, ik hou nog steeds het meest van ...

Je hebt meisjes met grote handtassen en meisjes met kleine handtassen. Meisjes met handtassen in alle kleuren en meisjes met handtassen in het zwart. Meisjes met handtassen waar een olifant in past en meisjes met een handtas waar nog geen muis in past. En je hebt rugzakmeisjes.

Ik ben echt geen tomboy, of hoe heten ze mannelijke meisjes? Pas sinds het zesde middelbaar ben ik jurkjes, rokjes en shorts beginnen dragen. Ervoor vond ik die dingen afgrijselijk. Niet op anderen, maar op mezelf. Met benen die door kunnen gaan voor stokbroden, was ik namelijk niet zo zelfzeker. Geef me maar een broek, dacht ik, daarmee kun je die dingen beter verbergen! Gelukkig heb ik die mentaliteit over boord gegooid en draag ik vandaag de dag met plezier jurkjes en rokjes! Hoe korter, hoe beter, want dan lijken mijn benen zelfs langer en dat mag best als je 1m61 bent.

Voor handtassen had ik natuurlijk geen excuus zoals ik voor jurkjes en rokjes had. Ik vond het gewoon niets voor mij, ik was niet vrouwelijk genoeg met mijn magere lichaam. Nu vier jaar later draag ik met plezier een handtas, maar als ik kan kiezen, kies ik toch voor een rugzak. De knalroze eastpak van acht jaar geleden laat ik voor wat hij is, want er zijn veel leukere exemplaren op de markt!

Op www.asos.com, de webshop die alle fashionista's onder ons wel kennen, staan tientalle leuke rugzakken! Ook in de winkels zoals Urban Outfitters, Sascha en New look hebben ze mooie exemplaren. Helaas ging mijn geliefde bloemetjes rugzak van asos kapot. Het hengsel is doorgescheurd, een steek in mijn hart. Gelukkig was het bijna kerstmis, zodat ik een nieuwe kon vragen! En mijn keuze was snel gemaakt.



Vorige week zaterdag is mijn nieuwe rugzak gearriveerd! Hij is perfect! Mijn laptop past er goed in en ik heb nog ruimte voor andere niet noodzakelijke meisjesdingen en mijn veel te grote portefeuille. Muis is zo vriendelijk geweest om naast de rugzak te komen liggen, zodat jullie de grootte kunnen inschatten!

Ik heb hem besteld op Asos. Hij bestaat uit 100% Polyurethane, kost £49 en is van het merk Faith. Ondanks dat het geen echt leer is, ziet hij er nog best goed uit! Geen plastieken look, waar ik een beetje bang voor was. Joepie! Verder is hij stevig en groot genoeg. Voor de geïntereseerden: klik hier voor de link. 

Bij het opzoeken van de link kwam ik trouwens deze mooie tassen tegen! Misschien toch even sparen voor een handtas van Faith. Het eerste exemplaar kost £45 en het tweede exemplaar £34.


En jullie? Meer een handtassen of rugzak meisje?

16 opmerkingen:

  1. Definitely handtassenmeisje! Hoewel een rugzak soms ook heel chill is, zoals wanneer ik naar de bieb ga om te studeren met 3 mega zware boeken... Maar ik voel me toch niet helemaal mezelf met een rugzak!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja in zo'n gevallen is een rugzak zeker chill! Ik vind het fijner om mijn laptop in mee te sleuren.

      Verwijderen
  2. Oohh ik ben dus wel echt zo'n handtassenmeisje! Heb welgeteld 1 rugzak, en die heb ik nog nooit gebruikt...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook meer handtassen, rugzakken killen mijn schouders echt om één of andere reden, haha. Deze rugzak is toch wel echt heeeeel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik merk dat ik zelf met een handtas rechter loop dan met een rugzak! Maar pijn krijg ik toch niet van een rugzak. :p

      Verwijderen
  4. Wauw, hij is echt supermooi! Ben zelf net totaal niet aan rugzakken, heb er denk ik al een jaar of vijf/zes gene meer gedragen, vooral omdat ik ze gewoon niet mooi vind staan. Maar voor deze zou ik wel een uitzondering willen maken, hihi

    Liefs, Liese

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als rugzakken liefhebber moet ik toch wel even opperen dat rugzakken iedereen mooi staan hoor! :D Maar iedereen natuurlijk zijn eigen ding! ^^

      Verwijderen
  5. Die is echt ontzettend gaaf zeg! Ik hou ook meer van rugtassen dan van handtassen (eigenlijk nog meer van jaszakken hihi) en ik ben wel een beetje verliefd op deze! :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yes! Eindelijk iemand die rugzakken verkiest. Virtuele high five ;)

      Verwijderen
  6. Ik houd toch meer van handtassen. Omdat ik bang ben dat een rugzak mij niet staat of zo.. Ik weet het niet. Jouw exemplaar is wel echt suuuper mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als rugzakken liefhebber moet ik weer even opkomen voor de rugzak en vertellen dat hij iedereen goed staat! :D Hihi.

      Verwijderen
  7. Ik heb ook alleen maar van die grote, lompe tassen zodat mijn laptop ook mee kan naar de universiteit. Geen handtassen voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah zonde van die lompe tassen! Er zijn zoveel leuke exemplaren, tenzij je echt een 17 inch hebt, dan snap ik het wel :p

      Verwijderen
  8. ik ben een rugtas meisje :) 100% for sure haha

    BeantwoordenVerwijderen