zaterdag 11 januari 2014

Memory Book


2012, 25 December. Kerstmis. Het was aan mijn jongste nicht om een cadeau uit te pakken. Mijn mond viel open toen ik zag wat ze had gekregen. Een prachtig boekje, met prachtig papier en een super leuk potlood. Blijkbaar heb ik toen gezegd hoe mooi ik het vond, want op 25 December 2013 kreeg ik van mijn tante hetzelfde cadeau! Mijn oudste nicht was op de kerstmarkt in Duitsland, die hele grote waarvan de naam mij nu net ontglipt, op zoek gegaan naar eenzelfde exemplaar. Zo blij dat ik was! Ik vroeg aan mijn jongste nicht of ze al veel in haar boekje had geschreven, maar ze vertelde mij dat ze dat niet had gedaan, omdat het zo'n mooi boekje was. Zonde! Toch heeft ze ergens gelijk, het is een heel mooi boekje, waar je niet zo maar een boodschappenlijstje in gaat opschrijven, maar wat dan wel?

Geïnspireerd door Josianne van http://www.itsalovelyday.nl/, besloot ik hier een memory book van te maken. Josianne vertelt op haar blog over haar memory jar. Een potje waar ze al haar kaartjes van pretparken, dierentuin bezoekjes, theatertickets, etc. in bewaarde. Dit doe ik sowieso al bij de leukste gebeurtenissen, maar die prop ik dan in mijn overvolle roze doos die op dit moment uitpuilt van verjaardagskaarten, wegwerpcamera foto's, oude liefdesbrieven en brieven van Maayke, concerttickets en andere aandenkens.


Omdat ik dit zo'n mooi boekje vind, wil ik er dan ook iets moois meedoen. Ik heb besloten elke dag de leukste, grappigste of mooiste gebeurtenis op te schrijven. Helaas zijn er niet genoeg pagina's voor een heel jaar, dus moet ik creatief zijn en enkele dagen per bladzijde samen nemen. Dat komt best goed!


De enigste moeilijkheid die zich kan (en zal) voordoen is het bijhouden van elke dag! Ik voorspel nu al dat ik het enkele dagen zal vergeten om iets op te schrijven. Mijn geheugen is net iets beter dan dat van een goudvis, maar toch heb ik het moeilijk om te herinneren wat ik vorige week net heb gedaan, dus het is niet dat ik het de dagen nadien kan opschrijven. Dagen vloeien voor mij in elkaar voort. Laten we hopen dat ik het toch enkele maanden kan volhouden!



De gebeurtenissen die ik nu al heb opgeschreven?
  • 1 Januari doorbrengen in bed met mijn vriendje
  • Een goed eerste examen afleggen
  • Genieten van de heerlijke spaghetti saus van papa
  • Muis gedekt zien worden door een rosse kater
  • Eindelijk van de pijn in mijn teen verlost zijn.
Oké, ik geef het toe, nog niet zo'n spannende gebeurtenissen, maar ik zit dan ook in blokperiode! De wilde feestjes moeten nog even wachten. Gelukkig ben ik zo'n persoon die kan genieten van de kleine dingen.


Houden jullie iets bij van een dagboek, memory book of een memory jar zoals Josianne? En lukt het goed? Hopelijk beter dan het mij zal lukken!

10 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad een mooi boekje. Leuk idee ook, om er zoveel mogelijk positieve momentjes in op te nemen.
    Vroeger schreef ik ook nooit in mijn mooiste boekjes. Nu schrijf ik zelfs mijn mooie boekjes vol met boodschappen- en to do-lijstjes. Ik koop wel weer een mooie nieuwe, als de andere vol is. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat krijg ik niet over mijn hart haha, om hier boodschappenlijstjes in te vullen. Ik maak daar ook altijd een geklieder van. Hoop dat nu niet gebeurd met dit boekje :D

      Verwijderen
  2. Dat is idd echt een heel mooi boekje, speciaal ook. Ik heb ook een soort memoryboekje, alleen vind ik het te veel moeite om dat schrift er altijd bij te nemen dus schrijf ik het in mijn gsm en is het de bedoeling dat ik het ooit eens overschrijf in het boekje. Het is soms wel vermoeiend om alles bij te houden, maar als je die kleine dingen dan terugleest is dat echt heel erg leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zoals je zegt, het is zo leuk om die kleine dingen terug te lezen en te beseffen hoe iets kleins je dag goed kan maken!

      Verwijderen
  3. Wat een prachtig en apart boekje!:)

    xx Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleine momenten kunnen ook heel fijn zijn :) Heel erg leuk en ik ben benieuwd naar de andere momentjes die je nog gaat beleven!

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi boekje! Ik ben op 1 januari ook begonnen met het bijhouden van een boekje, en het lukt me tot nu toe erg aardig! Al ben net als jij benieuwd hoe lang ik het vol ga houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo leuk dat je er ook eentje bijhoudt! Ik duim dat je het volhoudt :D

      Verwijderen