zondag 5 januari 2014

Examens!


Ja hoor, het is weer zover.. De blokperiode is begonnen en laten we hopen dat dit de eerste en laatste is van dit schooljaar. Maar laten we die roze bril toch maar afzetten, want ik heb negen krengen te overwinnen op nog geen drie weken tijd.

Examens betekenen voor mij...

Hopen junkfood. Pizza's, kaaskrotten, pakjes friet met mini loempia's (want noway josé dat ik paardenvlees in m'n mond steek), subway broodjes en als het even kan een vettige durum met kip en liters looksaus. Dat laatste natuurlijk niet de dag voor of van een mondeling examen, want door mijn docent te laten flauwvallen van die geweldige looksaus-adem zal ik natuurlijk geen 10/20 halen!

Stukgebeten lippen. Of getrokken, ik kan er gewoon niet afblijven! Tijdens het studeren heb ik twee zeer irritante tics, of ik trek/bijt mijn lip tot bloedens toe open, of ik teken hartjes op mijn kladbladen. Na ondertussen negen helse examensperiodes te hebben doorgemaakt verwacht je toch wel dat ik een mooi hartje kan tekenen: niet dus. Dat voorspelt nog twee examenperiodes erbij...

Disneyfilms missen. De zender VTM zendt elke dag van de kerstvakantie een disneyfilm uit, of laten we zeggen een film bedoelt voor kinderen. Leuk voor hun, vreselijk voor mij. Een pauze nemen van een halfuur is nog net toegelaten, maar een uur en half gaat er toch zwaar over. Ik vervloek u VTM.

Gezondheid die op vakantie gaat. Want alles WAT er kan gebeuren tijdens mijn examenperiode om mijn concentratie te verstoren zal ook gebeuren! Om mijn blog niet té onsmakelijk te houden bespaar ik jullie de meeste details en zullen we het op simpele migraine aanvallen houden. Of een rottende teen.. neen grapje hij zit er nog aan hoor.

Bizarre dromen. Het soort waar ik ofwel aan een volle aula een presentatie moet geven over de afhankelijkheid van heroïne of waar ik de wereld aan het redden ben van een drugsbaron. Stress heeft blijkbaar een invloed op mijn slaapritme, m.a.w. ik blijf onbewust wakker tot een uur of drie waarna ik droom over examens die in het honderd lopen, maar waarop ik net kan slagen mocht ik die bom kunnen ontmantelen die aan mijn docent zit vastgebonden.

Krolse katten. Last but not least, Muis staat geil. Probeer maar eens te leren met een krolse kat die over je samenvatting aan het rollen is en om de vijf minuten naar binnen of buiten wil. Gelukkig is Spike, amper 9 jaar maar reeds bompa, iets kalmer en slaapt hij de hele dag door.

Aan iedereen die volgende week ten strijde trekt: succes! Hopen dat we die krengen overwinnen en geen herexamens hebben deze zomer.

10 opmerkingen:

  1. Haha zoveel herkenning in één blog! Ik ben nu ook heel druk met tentamens en allerlei essays bezig en het junkfood, de griep en de aandachtsgeile kat komen hier ook voorbij. Ik hoop dat alles goed gaat! Heel veel succes met je examens! Je redt het vast. :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel ! Hoop dat je je snel beter voelt, want een griep met tentamens is echt verschrikkelijk, en ook voor jou veel succes! :D

      Verwijderen
  2. Haha ja ik herken zoveel hierin! Vooral junkfood all the way ^^
    Die van catrice vind ik echt wel goed, moet wel zeggen dat hij niet snuit-proof is, maar voor de rest droogt hij mijn lippen niet uit (misschien dat het beetje afhangt van hoe gevoelig je lippen eraan zijn)
    Alvast veel succes met je examens! (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Examens zijn het beste excuus om tonnen junkfood te verantwoorden haha. Dankjewel ! ^^

      Verwijderen
  3. Succes met het leren en maken van je tentamens! Ik zal voor je duimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg veel succes nog met leren en je gaat die examens rocken hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral de stukgebeten lippen zijn heel herkenbaar, al heb ik daar geen examens voor nodig. En de junkfood natuurlijk, maar ja, zelfde verhaal. Veel succes!

    En ik heb je getagd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en oh wat leuk! :D Ik voel me vereerd, zal er een van de komende dagen werk van maken.

      Verwijderen