vrijdag 3 januari 2014

Gelukkig nieuwjaar iedereen.


Na een dag door te hebben gebracht in bed met een kater om miauw tegen te zeggen, werd het eens tijd om mijn blog van onder het stof te halen. De laatste dagen heb ik uren doorgebracht met mijn samenvattingen en ondanks dat de leerstof over psychoses zeer interessant is, een mooie romance zal het nooit worden. Is iedereen bekomen van de glaasjes cava (of voor de snobs onder ons: de champagne), het tiengangenmenu en de knalfuif? Oké, dan is het weer tijd voor een lijstje, een lijstje vol goede voornemens... en hun slaagkansen ;).


1. Gezonder leven
Ik weeg zo licht als een veertje, maar dat komt niet door mijn gezonde levensstijl, want die is namelijk onbestaande. Net zoals mijn mama ben ik gezegend met een snel metabolisme, dat pas zal verdwijnen na mijn eerste zwangerschap.. Wees gerust, mijn babywens staat strategisch gepland voor 2020, na het afronden van mijn studies en enkele jaren werkervaring. Ik kan er dus nog zeker zes jaar van genieten! Om de dagelijkse glaasjes cava, pakjes chips en halve liters frisdrank te kunnen compenseren moet ik toch snel terug de fitness in. Zodra de examens voorbij zijn wil ik minstens één keer in de fitness aanwezig zijn en buiten Sturm Der Liebe te volgen op één van de vele tv-schermen, toch ook wat spieren kweken. Daarnaast wil ik mijn liter water per dag weer halen, want ik heb eindelijk een merk gevonden dat lekker water verkoopt. Mijn chips en frisdrank kan ik helaas niet laten, want wie weet val ik dan plots 10 kg af. Toch drink ik elke dag een glas vers fruitsap of een heerlijke smoothie... compenseert toch een beetje, nee?
Slaagkans: 80%

2. Rijbewijs halen
Oké, even ter herinnering waar ik sta: nergens. Ik kan starten, ik kan stoppen, ik kan draaien, maar of ik klaar ben om de baan op te gaan? Neen! Ik kruip nog steeds gillend achter het stuur en ben bang om elke fietser die ik tegenkom aan te rijden. Te lang mag ik het toch niet meer trekken, want mijn voorlopig rijbewijs vervalt binnen een jaar en ze gaan de regels nog strenger maken. Ik denk dat ik er de buschauffeurs ook een deugd mee doe, dan hebben ze minstens één boze klant minder op hun bus die tegen hun staat te roepen. Ja, als een bus 30 minuten te laat is op een zaterdagavond wanneer er op de baan geen kat te bespeuren valt, heb je dat recht.
Slaagkans: 50%

3. Uitstelgedrag vermijden
Ik ben één van de grootste uitstellers ter wereld. Mijn examens van het middelbaar onderwijs? Dat was de dag voordien een samenvatting maken en de dag van het examen deze snel leren op de bus. Verschrikkelijke houding en ik heb dan ook onder mijn voeten gekregen van mijn leerkrachten dat ik niet moet streven naar 50% maar meer. Helaas kon ik deze verschrikkelijke houding niet meer toepassen in het hoger onderwijs, want een samenvatting van 100 pagina's leer je niet op een busrit van 20 minuten. Gelukkig ben ik dit semester reeds geslaagd in het maken van samenvattingen en deze waren dan ook ruim op tijd klaar, mijn taken waren nét op tijd af, maar dan komt het drama van 2014: Mijn Bachelorproef. Al mijn artikels zijn verzameld, maar ik heb gewoon nog niets op papier. Zoveel ideeën, maar omwille van passieve faalangst blijf ik uitstellen... Hopelijk kan ik hier na mijn examens verandering in brengen.
Slaagkans: 30%

4. Een moord plegen.
Op de shopaholic in mij welteverstaan, want ik durf nog geen spin te vertrappelen. De meeste mensen leren de betekenis van geld wanneer ze een job hebben, maar een regel zou geen regel zijn, als er wel eens een uitzondering zou zijn... en die uitzondering ben ik. Ik heb anderhalfjaar afgewassen in een restaurant, waarbij ik gemiddeld €50 verdiende per avond. Laten we zeggen dat mijn portefeuille niet lang gevuld bleef.. Mijn kast puilt uit en ik ben genoodzaakt miskopen te verkopen op de rommelmarkt, wat een leuke bezigheid is hoor, maar de volle prijs krijg ik natuurlijk nooit terug..
Slaagkans: 70%

5. Leren koken.
Ondanks dat er drie psychiatrische centrums op nog geen 15 minuten van mijn woonplaats verwijderd zijn, vindt mijn stage plaats in een centrum net geen twee uur verwijderd van waar ik woon. Een hele leuke stage, dat wel, maar zo ver! Met wat geluk mag ik dit jaar op kot, zodat ik niet elke dag die gigantische afstand moet overbruggen. Maar hoe zit het dan met eten? Het enige dat ik kan klaarmaken is een pizza, ééntje met kant en klaar deeg. Gelukkig heeft mijn mama het "Het grote Libelle Kookboek" gekregen voor kerstmis waar redelijk simpele gerechten in staan. Kruidige patatjes moet ik toch wel kunnen klaarmaken? Of een chorizo met geroosterde paprika salade?
Slaagkans: 40%

Hopelijk kan ik minstens één voornemen tot een goed einde brengen.. Hopelijk brengen jullie het er beter van af ;) mochten jullie er hebben.

6 opmerkingen:

  1. Als je iets wilt, dan moet je soms even doorzetten. Leuk overzicht trouwens van je voornemens. Ik heb er geen voor het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar! Hopelijk vind ik de motivatie om m'n voornemens tot een mooi eind te brengen, zo niet, dan is het jammer :p

      Verwijderen
  2. GELUKKIG NIEUW JAAAAR! Over twee weken ben ik in jouw stad! :-D Antwerpen woon je toch? Wie weet kom ik je tegen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon buiten Antwerpen (waar hou ik liever geheim), maar ik studeer er wel :D ! Dus inderdaad, misschien kom je me tegen. Sowieso veel plezier in Antwerpen, echt zo'n leuke stad!

      Verwijderen
  3. Superleuk geschreven EN lekker realistisch met die slaagkansen erbij!
    Toch vind ik dat je ze, met de support van een blogpubliek achter je, gewoon allemaal met 10% moet verhogen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! :D En dat is een mooie opmerking, :p hopelijk lukt het me met jullie 10% steun haha!

      Verwijderen