dinsdag 7 januari 2014

Solden in Antwerpen


Vorige week vrijdag baalde ik enorm dat ik niet naar Antwerpen kon met mijn mama. We zouden samen winkels afstruimen, op zoek naar leuke koopjes, en genieten van lekkere tapas. De ultieme moeder-dochter uitstap, al zeg ik het zelf. Helaas moest ik dringend naar de huisarts, omdat ik drie weken eigenwijs ben geweest. Vrijdag kon ik de pijn niet meer uithouden en ging ik naar de huisarts om mijn dikke teen te laten onderzoeken. Bloederige scenario's mensen, een eerste klas horrorfilm. Dat betekende dus geen Antwerpen voor mij.


De shopaholic in mij kon het toch niet laten om na mijn eerste examen op maandag toch even snel de winkels in te duiken. Eerst even een boek afrekenen voor school, waarvan ik volgende week examen heb. Ai, €20 minder op mijn rekening, wat als ik straks die broek, twee paar schoenen en winterjas niet kan betalen? De shopaholic in mij schoot in paniek, maar ik stelde haar gerust met 't feit dat ik net een nieuw kleedje aanhad. Op naar de groenplaats!

Eerste halte: Mango
Rustig en nog veel keus, dit zag er veelbelovend uit. Vroeger vond ik, en zelfs mijn mama, dit een "ouwe madamme" winkel, maar de laatste twee jaren vind ik steeds wat leuks. Met zeven kledingstukken in de hand liep ik naar de paskamers. In nog geen vijf seconden hing mijn rugzak, jas, sjaal en hoofdtelefoon al aan de haakjes want ik was plotseling in een sauna beland. Na wat passen, wikken en wegen, besloot ik naar de kassa te lopen met slechts twee kledingstukken. De shopaholic in mij protesteerde met alle macht, maar ik won deze strijd.

Tweede halte: H&M
Ik denk dat ik ongeveer 2 minuten heb binnen gestaan voor ik weer de deuren uitliep. Wat een lelijke dingen. Daarbij wou ik me echt niet wagen tussen die vrouwen die op zeer agressieve wijze kleding van de rekken trokken.

Derde halte: Mango (2)
In de eerste Mango had ik een zachte grijze faux fur jas gepast, helaas in een maatje M waardoor hij me net te groot was. Jammer, geen succes: jas niet gevonden.

Vierde halte: Zara
Met een bang hartje stapte ik de dierentuin binnen, een dierentuin waar alle dieren uit hun kooien zijn ontsnapt en zich om ter wildst gedragen. Ondanks dat het dag vier van de solden was, was er nog heel veel volk. Het personeel kreeg zelfs een peptalk dat meer op een legerdril leek, alles behalve motiverend dus. Omdat ik met mijn gedachten al bij de lente en zomer ben (denk aan terrasjes, blote benen, ijsjes en pizza's eten op de groenplaats), had ik mijn zinnen gezet op een mooie witte blouse. Ik had prijs! Drie exemplaren, waarvan één niet in de solden, maar bij wonder toch het goedkoopst. Je kan al raden welke blouse het is geworden.

Vijfde halte: Pull&Bear
Teleurstellend, meer kan ik niet zeggen. De sale op hun website is zelfs om bij te huilen, 19 producten?

Zesde halte: Urban Outfitters
De laatste tijd vind ik minder en minder mijn ding bij deze winkel, terwijl ik enkele jaren terug nog hun grootste fan was. Alles moest en zou van Urban Outfitters zijn. Helaas werd ik teleurgesteld, de leuke dingen die ik mijn handen had waren alsnog overprijsd. Gelukkig voor hun zijn er gekken op de wereld dat die prijs willen betalen. Wel moet ik zeggen dat ik hun horloges echt prachtig vind, net zoals hun tassen en schoenen, maar laat ik die zaken al genoeg vertegenwoordigd hebben in mijn kast (en op mijn bureau en vloer want opruimen is mij onbekend).

En nu: de buit


Mango: €17 en €17.
Zara: €25


Mijn goede voornemen om de shopaholic in mij te temmen is bij deze gelukt, voor nu. Ik had onlangs een bestelling geplaatst bij Asos, waarvan twee stuks terug gaan. Wat een ommekeer! Jullie goede koopjes gedaan tijdens de solden?

10 opmerkingen:

  1. Urban Outfitters klinkt altijd beter dan het echt is, valt bij mij altijd tegen. Die blouse van de Zara vind ik heel erg mooi, alleen jammer dat de Zara inderdaad vol loslopend stijlvol wild zit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oef, het ligt dus niet aan mij! Ik vind hun collectie zo saai geworden, je weet gewoon wat je kan verwachten, bloemenprinten en oude bompa sweaters en dan cool vernieuwd "vintage" stuff.

      Verwijderen
  2. Tot wanneer duurt de solden? Ik ga er over anderhalve week tegen aan! Solden of niet..!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tot 31 januari! Je hebt nog even tijd dus :D ! En in de meeste winkels hangt nog heel veel!

      Verwijderen
  3. Ben zelf nog niet geweest, maar wel leuke items heb jij gekocht! Vooral die witte blouse vind ik mooi x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de Urban Outfitters leuk! Alleen wel heeeel duur inderdaad. Ik heb laatst een paar kledingstukken gekocht voor iets meer dan 20 euro per stuk in de sale, dat was al een stuk beter!

    Leuke aankoopjes!

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ah wat leuk! Ik vond enkel dingen die afgeprijsd nog steeds duur waren (€40!). Ik heb minder geluk gehad :p

      Verwijderen
  5. Ik wil ook naar Antwerpen!! Ik hoop in juli tijdens de solden te gaan (in juli is het toch weer?) Ik vind het tweede blousje van de Mango heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen