donderdag 5 december 2013

De zoektocht naar kerstcadeau's, een drama! Of toch niet? (deel 2)


Mannen, ze maken het ons niet moeilijk genoeg in het dagelijkse leven! Elk jaar vind ik het een ware opgave om een leuk cadeau te vinden voor mijn broer. Gelukkig heb ik bij enkele vrienden raad gekregen over wat wel en niet wordt geapprecieerd als cadeau. Ik deel deze tips met plezier! Hopelijk kan ik minstens één van jullie dames inspireren om het perfecte cadeau voor je broer, neef of vriend te vinden. Alvast succes met deze verschrikkelijk moeilijke opgave.




Blijkbaar heb ik onder mijn mannelijke vrienden veel muziekfanaten zitten, want dit antwoord kwam het meest naar voren! Je kan bij hun niets mis doen met een CD, tegoed voor Itunes en voor de Apple geeks een Ipod-dock. Wil je het iets specialers aanpakken? Speur dan eens rond op de rommelmarkten achter een platenspeler. Daar kosten ze vaak slechts €10 en kun je leuke LP's kopen voor zo'n €5. Met wat goede afding-skills kun je deze zelfs verkrijgen voor €1 à €2. Toch niet creatief aangelegd of ontbreek je een speurtalent? Koop dan gerust een bon, daar zullen ze ook heel blij mee zijn. Opgepast! Géén bon van de Freerecordshop, want deze zijn blijkbaar failliet gegaan. Bij deze ben je gewaarschuwd. Heb je iets meer te besteden? Koop dan twee concerttickets van zijn lievelingsgroep, één voor hem en één voor jou. Zo kun je zijn passie delen en dat gaat hij zeker waarderen.



Zucht, naast de muziekfanaten heb ik ook veel geeks in mijn vriendenlijst zitten. Ik knijp maar even een oogje dicht en vergeet na het schrijven van deze post welke jongens mij enthousiast hebben zitten vertellen over hun games(verslaving). Neus even rond in zijn collectie games en je komt algauw te weten waar zijn voorkeur ligt. Volgens wat ik heb vernomen zijn er bij Game Mania vaak goede deals te maken, waardoor je goedkoop een leuk spel kunt bemachtigen. Alweer is een bon voldoende, maar wat dit cadeau af zou maken is jouw enthousiasme. Stel spontaan voor of je eens mag meespelen en de oogjes van je vriend of broer zullen beginnen blinken.


Om eerlijk te zijn was ik een beetje verrast toen ik deze antwoorden kreeg. Ook jongens blijken een emotionele kant te hebben. Ja, shock van de eeuw. Wees dus niet verlegen, maar trakteer je vriend op een leuke uitstap. De dierentuin, de schaatspiste, een dag Parijs of Londen of simpelweg een lekker etentje bij jou thuis. Maak het persoonlijk en stop er extra veel liefde in, want ook jongens krijgen graag affectie en bevestiging.


Iedere persoon is gevlijt wanneer iemand interesse toont in zijn of haar hobby. Zo ook de jongens in ons leven. Sport je vriend? Koop hem dan iets dat hij zeker kan gebruiken en moedig hem ook aan op zijn wedstrijden. Is je vriend een muzikant? Koop iets dat hij kan gebruiken, bijvoorbeeld nieuwe drumstokken of enkele mooie plectrums. Een creatieve geest in je leven? Een schildersezel! Sommige van deze zaken zullen ietwat duurder uitvallen, maar dan leg je gerust bij met iemand. Zoals ik al zei is de interesse in iemands hobby en passie tonen heel belangrijk, dat heb ik nu wel geleerd uit de kleine gesprekjes op zoek naar ideeën!


Heb je een Iphone verslaafd vriendje of broer? Koop hem dan enkele leuke hoesjes voor zijn Iphone, die zijn waardevolle schat zullen beschermen tegen eventuele krasjes of valpartijen. Een broer die zaagt over koude voeten of een rode neus? Warme kerstsokkken en een mooie sjaal zullen die problemen snel oplossen. Een zoetebek in de familie? Koop een grote snoeptaart, daar is hij wel even zoet mee. Een grote fles drank is bij vele ook graag gezien, kies voor een jenever om toch in de kerstsfeer te blijven.

Zo, de tips die ik heb gekregen van mijn mannelijke vrienden zijn op. Hopelijk kan minstens één van jullie hiermee aan de slag. Succes met de zoektocht!

6 opmerkingen:

  1. Ik weet het echt niet voor mijn vriend! Veel kadoos heb ik al gegeven... En hij heeft een agenda en een rasp op zijn lijstje staan, ook niet leuk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha een rasp is nogal een droog kerstcadeau! Koop iets waar jullie beiden geniet van hebben, of zoek achter iets volgens het gezegde "liefde van de man gaat door de maag". Maak lekkere brownies, cupcakes of een taart :p !

      Verwijderen
  2. Oh, heel goeie ideeën. De meeste heb ik wel al eens gegeven, maarja omdat je één cd of één game gegeven hebt, wilt dat natuurlijk niet zeggen dat ik er nooit meer iets kan geven. En iets persoonlijks vind ik altijd leuk om te geven :p

    Liefs, Liese

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke ideeën!
    Ik vind het ook altijd heel moeilijk om cadeaus te bedenken..

    BeantwoordenVerwijderen