dinsdag 3 december 2013

De zoektocht naar kerstcadeau's, een drama! Of toch niet? (deel 1)




Begin december start voor velen de zoektocht naar de perfecte kerstcadeau's. Kerstmis freaks zoals ik hebben hun verlanglijstje 1 november al klaar, maar er zijn ook uitzonderingen die ons geen enkele hint willen geven over wat hun hartje begeerd. Voor de inspiratielozen onder ons heb ik enkele ideeën bij elkaar zitten sprokkelen. Bij deze ook een bedankje aan al mijn mannelijke vriendjes die hun hersentjes gepijnigd hebben, om mij toch hun verlanglijst te kunnen bezorgen, zodat ik beter zicht kreeg op wat de man van vandaag nu net verlangd. Vandaag is het eerst de beurt aan de meisjes!



Het lijkt misschien een moeilijke opgave om de juiste geur voor een meisje te vinden, maar dat valt nog best mee. Indien je je het heel gemakkelijk wilt maken, kan je altijd een bon kopen van een parfumerie waar ze vaak komt. Houdt je vriendin van wierook? Ga dan op zoek naar een mooie wierookhouder en koop enkele pakjes wierook. Goedkoop, praktisch en heel leuk om te krijgen. Geurkaarsen doen het ook altijd goed deze periode van het jaar. Het is niet moeilijk om te achterhalen wat haar lievelingsbloemen zijn, gewoon simpel vragen of even rondkijken in haar kamer. Heb je je antwoord? Geweldig, ga dan op zoek naar een geurkaars met deze geur. Of is je vriendin een zoetebekje? Dan doen geurkaarsen met een zoete geur het ook altijd goed.



Veel meisjes houden ervan om zichzelf te verzorgen. Helaas laat ons budget niet altijd toe om een spa te bezoeken, waardoor we genoodzaakt zijn onze badkamer in een mini-spa om te toveren. Help ons daar een handje bij en koop ons heerlijk ruikende producten, die ook nog eens heel verzorgend zijn. Mijn favoriete winkel is Lush, maar The Body Shop, L'occitane en Yves Rocher scoren ook heel goed! Welke producten maken ons gelukkig? Scrubs, body butters/milk, haarmaskers, bruisballen die voor veel bubbels zorgen maar het product dat ik je aanraad is het volgende: een massagebar. Klik hier even door naar de pagina van Lush voor inspiratie. Waarom een massagebar? Dan krijgt je vriendin én een leuk product én nog eens een liefdevolle massage van jou! 



Oké, dit is wel een gewaagde keuze en raad ik alleen aan als je je vriendin goed kent. Ik spreek zowel voor koppeltjes als voor gewone vriendinnen. Toch is het fijn om te ontdekken dat je vriendje of vriendin je zo goed kent dat hij of zij het perfecte juweeltje kon uitkiezen. Toch vastbesloten om een sieraad te kopen? Ga dan het volgende na: Wat is haar stijl? Wat is haar prijsklasse? Kan ik het nog ruilen? Ohja, wees er maar zeker van dat meisjes willen ruilen. Desnoods knutsel je maar een mooie zelfgemaakte bon en ga je met haar winkelen achter het perfecte juweel. Met een mooi horloge kan je ook iemand heel erg blij maken. Tuurlijk hebben we tegenwoordig de nieuwste Iphone op zak, maar een horloge kan ook functioneren als accessoire. Geen idee waar je mooie horloges kunt vinden? Kijk eens op www.asos.com of www.urbanoutfitters.co.uk!



Spullen met een hoge knuffelbaarheidsfactor doen het deze koude winterdagen uitstekend! Denk dan aan schattige, zachte pantoffels, zachte dekentjes, een mooie sjaal, muts of handschoenen. Dit moet natuurlijk niet hét kerstcadeau zijn, maar voor erbij is dit altijd een leuk extraatje. Geen idee wat voor print of kleuren deze knuffelbare spullen moeten hebben? Open je ogen en kijk naar de kleerkast van je vriendin. Een meisje dat nooit roos draagt, moet je geen barbieroos deken geven. Een meisje dat graag dierenprintjes draagt, moet je geen muts met een bloemetjespatroon bezorgen. Ogen open houden en je logica gebruiken, dan kom je al een heel eind ver!



Deze onderverdeling moet je met een tikkeltje ironie nemen, want zelf wil ik ook graag spullen uit dit lijstje. Houdt je vriendin van schrijven? Struim dan de rommelmarkten af naar een goedkope typewriter, bestel lint en koop prachtig briefpapief. Ik garandeer je een hele gelukkige vriendin! Analoge camera's mét rolletjes voor de cameraliefhebbers, schetsboeken of schildersdoeken voor de creatieve schilders, etc. In principe hangen deze zaken af van je budget, maar zoals ik al zei: struim de rommelmarkten af, want daar zijn heel mooie spullen terug te vinden.


Nog enkele zaken die het gerust goed zullen doen: muziek (cd's, bonnen, Itunes credits, etc.), boeken, agenda's voor 2014 (schrijf dan enkele leuke berichtjes in haar agenda), cadeaubonnen. Een beetje creativiteit mag wel! Zorg dus voor een leuke foto van jullie beiden in een mooie kader, een zelfgeschreven gedicht, indien je veel mooie foto's hebt een fotoalbum, etc. You can do this!

Wanneer ik spreek over "je vriendin" bedoel ik dit zowel op een vriendschappelijke als op een liefdevolle manier. De cadeautjes die ik heb opgesomd, behalve de massagebar misschien, kunnen op beiden toepasbaar zijn!

10 opmerkingen:

  1. Je hipsters & hun hobby's stukje vind ik superleuk! Ik denk dat je op zo'n manier echt iemand heel blij kunt maken op een originele manier. :) Liefs, Rowan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja inderdaad! :D Ga volgend weekend de rommelmarkt afstruimen om misschien iemand dat ik ken heel blij te maken.

      Verwijderen
  2. Wat een leuk artikel. Wij vieren morgen Sinterklaas. Kerst doen we niet, maar gelukkig staat de kerstboom er wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoop dat je een leuke sinterklaas hebt gehad! :D Wij zetten de kerstboom dit weekend.

      Verwijderen
  3. Heel erg leuke ideetjes (:
    Tijd om subtiel deze link door te sturen naar mijn vriend ^^

    Liefs, Liese

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikel! Ik ga er zeker wat mee doen voor de kerst, aangezien ik mijn vriendinnen zou willen verrassen met iets persoonlijks maar wel 'low budget'

    BeantwoordenVerwijderen