woensdag 27 november 2013

Slechte invloed !


Ik zie haar graag, maar mijn moeder heeft een slechte invloed op mij. Ondanks al mijn pogingen om op het rechte pad te blijven en te stoppen met geld uit te geven aan zaken die ik niet nodig heb, heb ik gefaald.. Mijn moeder heeft me haar sjaals obsessie doorgegeven en het is verschrikkelijk !!
Je kunt nooit genoeg sjaals hebben, aldus mijn mama. Oké, misschien heb ik het misschien iets anders geformuleerd, maar het idee is hetzelfde. Toen mijn mama een nieuwe mantel aan het passen was en besloot hem te kopen, was het eerste dat ze zei: "Welke sjaal zou hierbij passen?".

Je hebt ongetwijfeld al gehoord van het gezegde "zo moeder zo dochter" en het spreekwoord "de appel valt niet ver van de boom". Ik ben het levende bewijs, maar ik steek het op foute leerprocessen. Thank god dat ik mijn gedrag kan rechtvaardigen met Toegepaste Psychologie, haal ik toch iets uit die opleiding.

De laatste drie weken heb ik drie sjaals gekocht. Waarom?

  • Ze zijn zacht
  • Ze houden je warm
  • Ze zijn mooi
  • Ze passen bij je jas

Vier uitstekende redenen, al zeg ik het zelf. Om het toch een beetje te verantwoorden, voor één van de drie sjaals heb ik slechts 50 cent betaald. 

Waarom schrijf ik nu deze post? Om even mijn favoriete sjaals op een rijtje te zetten en jullie liefde voor sjaals aan te wakkeren zodat ik niet alleen ben! De sjaal van Asos is mijn favoriet, heb alleen geen jas waar hij bij past.. ét voilà ik zit al excuses te verzinnen voor een nieuwe jas. Schandalig!


Oké, en dan nu mijn laatste drie aanwinsten! Oh, de reden waarom ik naar beneden kijk op de foto's is omdat ik serieuze wallen had en die liever niet op de foto zette hahaha.





8 opmerkingen:

  1. Mooie sjaals! Mama en ik hebben een gedeelde schoenobsessie. Jammer genoeg delen we onze schoenmaat niet (36 versus 39). Die sjaal van de rommelmarkt vind ik trouwens het leukst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :p Ah das jammer! Mama en ik hebben ongeveer dezelfde maat dus ik kan wel eens schoenen van haar dragen en omgekeerd :p

      Verwijderen
  2. Oh ja echt, sjaals. Die kan ik ook blijven kopen! Ik vind je sjaal van Veritas (? ik ken het merk niet, ik ga het gelijk opzoeken) erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Veritas is een winkel met naaispullen, kousen, sjaals, mutsen en een beetje andere prullen :p ! Hebben ze deze winkel niet in Nederland?

      Verwijderen
  3. Hele mooie sjaals allemaal! Ik heb er ook echt duizend haha en blijf er vaak naar kijken. Vreselijk is het! :-P

    ♥ Saskia

    BeantwoordenVerwijderen