zondag 24 november 2013

Tag van de Jonge Vrouw



Ja, geef me maar onder mijn voeten, ik ben een slechte blogger. Een beetje stress en ik kruip al in hoekje, ver weg van mijn laptop. Myrthe van Myrthes Mind heeft mij namelijk een hele tijd terug getagd voor de Tag van de Jonge Vrouw. Deze tag hoort bij de maand oktober en welke dag zijn we vandaag... ja, ? november. Ik verdien een klets op mijn billen. Op het moment dat Myrthe me vertelde dat ze me getagd had, voelde ik me wel heel vereerd en om die reden ga ik hem toch nog invullen. Nog eens bedankt Myrthe! 


1. Wat vind je leuk aan opgroeien? Zijn er ook dingen die je minder leuk vind?

Het leukste vind ik het zelfstandig worden. Tuurlijk is het leuk om verwend te worden, maar op een dag moet je nu eenmaal je eigen boterhammetjes smeren en je eigen boontjes doppen. Eindelijk uit je schulp kruipen en aan de wereld tonen wie jij bent en waar je voor staat. Dit is een heuse ontdekkingstocht, maar dat is net het fijne eraan. De ups zijn meer dan welkom en de downs neem je er maar bij. Het enigste nadeel aan opgroeien is dat de mensen rondom jou je niet altijd de tijd en ruimte geven om dit te doen. Maak je een fout? Reken maar dat je daarop wordt beoordeeld. Als ik opgroeide zei ik altijd: van fouten leer je, dus ik maak er extra veel. Oh, en mijn boterhammetjes smaken niet even lekker als die van mijn mama... dus ze smeert ze nog steeds voor mij. Ja ja schaam je Eline, ik weet het.



2. Op welke aspecten/successen in je leven ben jij het meest trots?

Op één staat het feit dat ik m'n hoofd niet heb laten hangen toen ik enkele jaren geleden verlamd was. Voor je je grote, bizarre scenario's voor de geest haalt, zal ik je kort het verhaal schetsen. Ik had een cyste in mijn gezicht en tijdens de operatie is mijn gezichtszenuw geraakt, waardoor ik half verlamd raakte in mijn gezicht. Drinken, eten en praten was heel moeilijk, m'n oog traande op willekeurige momenten en het toe krijgen ging niet. Informatie van mijn dokter: "Ja, we weten niet wanneer je je gezicht terug gaat kunnen bewegen, dat kan een week zijn, maanden, een jaar of zelfs nooit meer". Als ik niet zo versuft was van de pijnstillers en er geen bloed uit mijn gezicht sijpelde had ik hem een bitch slap verkocht. Gelukkig heb ik mijn hoofd niet laten hangen (nuja de linkerhelft eigenlijk wel) en ben ik elke dag voor de spiegel gaan staan om de meest stomme gezichtsuitdrukkingen te oefenen. Ik ben 16 september geopereerd geweest en 1 november kon ik mijn lip voor een ini mini beetje bewegen. Ik steek het op de kus die ik de avond ervoor had gekregen, maar dat verhaal hou ik nog even voor mezelf. Op plaats 2 staat het afstuderen van de middelbare school en plaats 3 mijn vakantie in Engeland terwijl ik daar niemand kende. Oh en de verschillende haarkleuren die ik heb gehad!! Jaaaaaa, daar ben ik ook trots op. Oranje, rood, blauw, groen, paars, roos, ik had het allemaal.



16-jarige Hipster Eline

3. Wat is voor jou het ultiem jeugdsentiment?

De zomers waren geweldig als ik klein was. Samen met al mijn vriendjes uit de buurt op waterpistoolgevechten houden op straat, kampen bouwen, verstoppertje spelen, van de grote heuvel afrennen, cool zijn met onze inline skates, etc. Prachtige tijden waren dat! Verder vond ik al die rages super tof. Helaas waren wij op de lagere school gemene duiveltjes en na een week of twee begonnen wij i.p.v. te ruilen dingen door te verkopen. Je kan het al raden: al de rages werden verboden. Pokémon kaarten? Verboden. Yu-gi-yoh-kaarten? Verboden. Van die salamanderachtige beestjes? Verboden. Gogo's? Verboden. Knikkeren?!?!?! Verboden. Tirannen!


4. Aan welke modegril heb jij je vroeger (helaas) overgegeven?

Ik schaam me hier nog steeds voor, maar ik geef het eerlijk toe. Toen die stomme tecktonik rage opkwam heb ik van die mega grote, sparkly, shiny of m.a.w. afgrijselijke nikes gekocht. Ik denk dat ik ze twee dagen heb aangehad en daarna nooit meer. Stom hoe makkelijk een achterlijke dans mij kon beïnvloeden..


5. Hoe denk jij over feminisme?

Ik ben natuurlijk voorstander van feminisme, maar sommige dames vergeten soms dat ze vrouw zijn. Het is niet omdat je voor de rechten bent van de vrouw, dat je jezelf niet moet verzorgen hoor. Het is niet verboden om mooi voor de dag te komen!


6. Heb jij weleens ervaren dat je anders (positief/negatief) werd behandeld vanwege je geslacht?

Ik denk dat de meeste meisjes al wel eens een drankje getrakteerd hebben gehad. Meestal probeer ik dit toch te weigeren, maar als mijn portefeuille me leeg aanstaard zeg ik gerust ja. Deuren worden ook al sneller open gehouden, bij het op- of afstappen van de trein krijg ik vaak voorrang en ook bij het oversteken van de straat wordt sneller gestopt dan bij jongens heb ik al eens opgemerkt. Of het nu écht allemaal te maken heeft met het feit dat ik van het vrouwelijke geslacht ben weet ik niet, maar het zou best eens kunnen.


7. Wat zou je tegen je moeder willen zeggen?

Mama, ik hou van jou. Ik hou van onze momenten samen, al is het een uitstap naar de kaaswinkel of een etentje in ons favoriete restaurant, samen naar een film kijken of de tafel afruimen, afzien op de fitness of de terugrit van het station. Alles is geweldig met jou!


Met mijn lieve mama! Oh dat ding in mijn hand is een bellenblaaszwaard, ;) geen foute gedachten dus!

4 opmerkingen:

  1. Wat erg dat je gezicht verlamd is geweest zeg. Echt knap dat je daar zo positief doorheen bent gekomen. Leuke tag trouwens, goed dat je hem toch nog hebt ingevuld. :) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel ! Ja, ik vond het zonde om hem niet in te vullen.. liever met wat vertraging dan! ^^

      Verwijderen
  2. Wat een leuke tag, maar wat erg van je gezicht!

    BeantwoordenVerwijderen