donderdag 21 november 2013

De kans dat je iemand vindt met zo'n kleine voetjes als mezelf is klein hoor...


Als afkickende shopaholic is het een zware uitdaging om iedere dag de Meir te mijden. Mijn campus bevindt zich op slechts vijf minuten van deze zeer populaire winkelstraat, dus een slippertje is snel gemaakt. Gelukkig hou ik het de laatste maanden goed vol, dankzij mijn zeer succesvolle strategie: winkelen zonder geld op zak. Het laatste item dat ik op de meir heb gekocht is een sjaal van Mango, die ik dan als kip zonder kop op de metro heb vergeten. Alsof het leven me een teken gaf dat ik moet stoppen met consumeren... Gelukkig is er nog één plaats waar ik van mezelf helemaal los mag gaan: dé rommelmarkt!

Tien november was het weer zover! Samen met vriendin Lies trok ik naar Park Spoor Noord. Een mooi domein dat zich op twintig minuten van Antwerpen Centraal Station bevindt. De zon scheen fel aan een blauwe hemel met witte wolkjes. Een goed teken! Op zondag hoor je lui te zijn, dus namen we de bus voor twee haltes zodat we enkel het grasveld moesten oversteken. De shelter verwelkomde ons al van ver.

Toen ik zag dat de hele shelter gevuld was met kraampjes begon ik te stralen! Waar zouden we beginnen? Als je niet snel genoeg bent, zijn de beste koopjes al weg. Toch besloten we op het gemak wat rond te slenteren.

Het is geen verrassing meer wat voor kraampjes je gaat tegenkomen. Ik deel de rommelmarkt altijd op in de volgende categorieën: de antiquairs die €100 durven vragen voor iets dat half uit elkaar ligt, de mamatjes die hopen kinderkleren aan de man willen brengen, de louche types met dozen vol brol, de coole kerels met tientallen LP's voor een mooi prijsje, de dames met (vintage) kleren die ruiken naar een dood dier en tot slot mijn favoriete categorie: de zara-meisjes! Hippe kledij en schoenen aan een mooi prijsje. Helaas zijn deze meisjes moeilijke onderhandelaars, waardoor je soms mooie dingen aan je voorbij moet laten gaan..

Copyright Elias Derboven - Oh en deze foto legt de kleur van de blazer het beste vast!

Deze rommelmarkt scoor ik een 7/10. Er hing een leuke sfeer, er waren voldoende kraampjes, maar ik had er meer van verwacht. Toen ik een jaar terug op deze rommelmarkt stond waren er veel eet- en drankkraampjes. Dat heb ik deze keer gemist! Wel heb ik genoten van een lekkere beker pompoen-wortel-curry soep. Al bij al een geslaagde editie hoor. Stiekem ben ik ook jaloers op het bordeaux topje dat Lies heeft kunnen bemachtigen... maarja wie het eerst komt, het eerst maalt :( !

Nu het interessantste: de buit! Voor al de meisjes met kleine voeten zoals ik, en dan bedoel ik schoenmaat 35-36-37, gebruik altijd dit feit als afding excuus: "De kans dat je iemand vindt met zo'n kleine voetjes als ik is klein hoor..." Gegarandeerd enkele euro's van de prijs. Oeps, nu heb ik het al verraden! Ik heb wéér een paar schoenen gekocht. Hoogstens 1 keer gedragen, super glad, mooi leer, maar zonder veters. Ach die koop ik er wel bij, dacht ik en wéér een excuus om af te dingen.



Je wordt nog net niet doodgegooid met de tartan-prints in winkels, maar om nu €20 aan een kledingstuk met die print uit te geven dat ik toch beu ben binnen enkele maanden is onzin. Voor €3 kon ik dit hemdje natuurlijk niet laten liggen. Perfect voor onder mijn leren jasje!


Ik draag veel te weinig rood, terwijl ik het best wel een leuke kleur vind. Dit blazertje sprong meteen in het oog en onderging dan ook een grondige inspectie. De originele vraagprijs weet ik niet meer, maar omdat er hier en daar vlekjes op zaten kreeg ik hem mee voor €2. De vlekjes zijn er helaas nog niet volledig uit, dus als iemand een wondermiddel kent om zwarte (bizarre) vlakjes uit een blazer te krijgen: let me know! Oh, ik heb hem trouwens gewoon de wasmachine in gegooid en hij kwam er in perfecte staat (met vlekjes) uit. Naar de droogkuis brengen is dus mijn allerlaatste optie.



Mijn beste aankoop zijn deze leuke laarsjes. Ik ben vervloekt met mini voetjes, maar gelukkig vind ik altijd wel enkele paren in maat 36 en 37 op de rommelmarkt, zo ook deze. Volgens mij zijn ze slechts één keer, of misschien zelfs helemaal niet, gedragen. Het leer was mooi glad, geen enkel vlekje (in tegenstelling tot de rode blazer) te bespeuren en ook de zool was in perfecte conditie. Enigste nadeel? Geen veters! Gelukkig heeft dat ervoor gezorgd dat ik €1 kon afdingen. 

Jammer genoeg heeft de vrouw in de schoenwinkel mij verkeerd geadviseerd om veters van 70 cm lang te kopen... Belachelijk ook dat die veters de helft kosten van wat ik voor deze schoenen heb betaald! Achja, snel een keertje terug gaan dus.


De goedkoopste en tweede leukste aankoop van de rommelmarkt was deze sjaal. Hier heb ik zelf niet eens voor moeten afdingen. Vriendin Lies had een pull gespot bij het kraampje en was deze aan het passen. In afwachting rommelde ik in de bak met sjaals en vond dit exemplaar. "€2" zei het meisje. Flink antwoorde ik dat ik nét een sjaal had aangeschaft (later meer hierover). Ze bleef afdingen: "€1", "Goh ik weet het toch niet hoor" en toen Lies klaar was met passen "50 cent!". Jaaaaa, toen kon ik toch echt niet meer weigeren hoor!

Mooie buit toch!

11 opmerkingen:

  1. Zo veel fijne vondsten! Dat overtuigt me om volgende keer toch zurenborg te verlaten en park spoor noord eens op te zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen, de volgende editie vindt plaats in December denk ik! :D

      Verwijderen
  2. Mooie blazer !! Btw ik heb je genomineerd voor de liebster award op mijn blog. Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh super! Heb het net even doorgenomen, ga er dit weekend werk van maken. Dankjewel ! ^^

      Verwijderen
  3. ik vind echt alles cute :D leuke aankoopjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je hebt leuke spulletjes geshopt en handige afding-tip ;) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OH wat klinkt dat onwijs leuk zeg! Ik kom eigenlijk nooit op een rommelmarkt, het trekt mij niet, omdat ik vooral het idee dat er veel rotzooi wordt verkocht voor veel te veel geld haha. Die foto waarop je de blazer vasthoud is heel erg leuk! Leuke aanloopjes heb je ook :) Ik vind die schoenen echt onwijs tof!

    BeantwoordenVerwijderen