maandag 23 februari 2015

Wat heb ik geleerd in Leuven



Na een half jaar in Leuven te hebben vertoefd is het tijd voor een update! Ik heb namelijk heel wat te doen daar. Elke dag naar de les, uren in de bib doorbrengen om lessen te herhalen, avondjes wijn met de vriendinnetjes, alles voor de seksuologie-activiteiten (laat je fantasie maar werken), maar vooral:

het uitgaan!

Leuven is een studentenstad en dan is het onvermijdelijk om minstens één keer per week uit te gaan. Doe je het niet dan ben je een drol. Neen grapje, het uitgaan is niet voor iedereen weggelegd, maar pas op, want eens je begint wordt het verslavend! Ik wil met jullie enkele dingen delen die ik de afgelopen maanden heb geleerd.



Je beste vriend tijdens het uitgaan is de guido-gids. Een gids voor alle studenten waarin je verschillende leuke acties terug vindt die je avondje uit veel goedkoper kunnen maken. €5 voor 7 shotjes, wat zeg je daarvan? Eén pint betalen en één pint gratis? Ja laat maar komen die handel! Zorgvuldig die bonnen uitknippen en bewaren in je portefeuille.

Na uit te zijn geweest in de drie grote studentensteden: Antwerpen, Gent en Leuven heb ik voor mezelf uitgemaakt dat in Leuven de grootste vleeskeuring gebeurt. Ondanks de enthousiaste groep die wel komt om te dansen, vindt er een constante keuring plaats door de rest. Door mijn vorige opleiding observeer ik onbewust de groep mensen rondom mij en ja hoor, van top tot teen wordt iedereen gecheckt! Of dit positief of negatief is maak je zelf maar uit, zolang er plaats is voor mij om te dansen blijf ik neutraal.

Er worden nog steeds openingszinnen gebruikt! Dé hit van het moment is "hé, ken ik u niet van ponykamp?". Bij mij heeft hij helaas nog niet gewerkt, maar wie weet zal ik volgende keer wel succes hebben. Jammer genoeg zijn er ook varianten die geen enkele slaagkans hebben, maar toch gebruikt worden! Sowieso heb ik respect voor iedereen die een poging waagt om een ander aan te spreken, maar als je me vraagt hoeveel een ijsbeer weegt (antwoord: genoeg om het ijs te breken), ga je me niet warm maken.

Leuven is bekend om de vele zuippartijen die elke avond plaatsvinden. Bijgevolg vind je de ochtend nadien op weg naar de les ontzettend veel plassen kots. Als je 's ochtends les hebt en je bent nog niet helemaal wakker wordt het een hele uitdaging om alles te ontwijken. Geel, roos, bruin, groen, oranje, ik heb bijna alle kleuren al gezien.

Je beste vriend tijdens het uitgaan hebben we al besproken, maar je beste vriend na het uitgaan is toch wel die ene fles water die je naast je bed klaar hebt staan. Na vriendin Maïté haar voorraad water te hebben gezien, hou ik steevast enkele flessen water paraat! Al is een glaasje wijn drinken met een kotgenoot om 5u 's ochtends na het uitgaan ook best wel gezellig.

Veel jong volk! Daar verschoot ik toch best wel van. Het lijkt alsof Leuven overspoeld wordt door 18 tot 20-jarigen. Nu heb ik daar ik geen probleem mee, maar als je dit jaar 23 jaar wordt en nog steeds versierd wordt door 19-jarigen wordt dat toch een beetje ongemakkelijk! Maar misschien ga ik gewoon op de foute plaatsen uit.


Al bij al amuseer ik me heel goed in Leuven en dat dankzij enkele hele leuke vriendinnetjes die ik dit jaar heb leren kennen! En als ik het toch even gezien heb, dan ga ik gewoon lekker naar Gent of Antwerpen om daar een nachtje door te brengen.

Bron foto's: 1

4 opmerkingen:

  1. Ik studeer ook in Leuven en ben er ook 23. Ik voel me soms echt al te oud om nog echt uit te gaan. Wij zitten vaker bij iemand op kot om wijntjes te drinken dan dat we daadwerkelijk uitgaan (het koude weer 's nachts doet er ook geen goed aan :p)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je ook in Leuven studeert! Ik snap het, met dit weer zit ik ook veel liever op iemands kot met een glas wijn, lekker warm. Helaas denkt niet iedereen daar zo over en moet ik ook straks mezelf door het koude weer verplaatsen :(

      Verwijderen
  2. Eeuwige liefde voor jou dat je de guido-gids vermeldt want nu besef ik dat ik er zelf ook nog een heb liggen, yay voor goedkope shotjes! Ik vind openingszinnen altijd wel hilarisch en als ik er één te horen krijg zal er altijd wel een gesprekje komen, maar voor me te versieren moet je met meer afkomen. 's Ochtends de plassen kots ontwijken op weg naar de les herken ik ook maar al te goed van in de Overpoort. Uitgaansbuurten zijn overdag echt degoutant eigenlijk :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Degoutant is dé perfecte verwoording haha. Geniet maar van je guidogids want heel wat bonnen zijn al verlopen zie ik :(

      Verwijderen