dinsdag 11 februari 2014

Uitdaging: Nachtje door.



Binnen enkele dagen is het zover, het event van het jaar, Rampage! Oké, dat is misschien lichtjes overdreven, maar ik kijk er toch al enkele weken, of zelfs maanden naar uit. Samen met twee leuke vriendinnetjes staat mij een nacht vol heerlijke muziek, alcohol en wie weet zelfs knappe jongens te wachten. Alleen is er één addertje onder het gras: ik moet dan wel een hele nacht kunnen doorfeesten.



Heilige boontjes zoals ik gebruiken geen drugs, dus die optie valt al weg. Maar hoe overleef je dan het beste zo'n drukke nacht? Ik heb vorige week al twee oefentrials achter de rug om eens te kijken hoe het gesteld is met de huidige competenties.

Place to be: Antwerpen. Genoeg leuke café's die met wat geluk pas om 5u-5u30 de deuren sluiten. Beide pogingen, de eerste op woensdag en de tweede op vrijdag, zijn we in hetzelfde café gestart en in het andere café geëindigd. Twee café's, met een heuse wandeling om van A naar B te geraken. De eerste wandeling ontglipt mijn geheugen, want ik had heus wat Donnetjes (bier dat smaakt naar perensiroop) naar binnen gewerkt en werd daarbovenop ook nog eens gedragen op, pas leren kennen, C.'s schouders. Wandeling 2, geleid door vriendin Marjolein, zit wel nog in men geheugen, voornamelijk door het plotse "oei we zijn verkeerd gelopen"-gevoel. Gelukkig bestaat er zoiets als smartphones waarop je de weg kan opzoeken.

Café Eén was een opwarmertje. Op het gemak wat biertjes naar binnen werken, gezellige babbels, meezingen met Band Of Skulls en Arctic Monkeys en 2486463 iphone foto's trekken omdat het kan! Zodra we het voor gezien hadden, werd het tijd om te vertrekken naar Café Twee dat voor ons gelijk stond aan shotjes en dansen, of in mijn geval: iets dat op dansen trekt. Beide avonden net niet 6u gehaald, maar dat is te wijten aan jongens die door wouden gaan (poging 1) en uit het café worden gezet wegens sluitingstijd 5u30 (poging 2).

Ik heb wel wat geleerd tijdens deze twee pogingen en dat is het volgende:

Rustig beginnen is een strak plan.

Alcohol is toegelaten, vooral op het einde van de nacht.

Shotjes werken beter dan bier

Powernapjes zijn toegestaan, hé Dounia, zolang je vriendinnen een oogje in het zeil houden en je nadien terug in actie schiet


Niet te lang op de wc blijven hangen, of je valt in slaap.

Niet te lang bij Spanjaarden blijven staan, want je gaat ze toch niet begrijpen

Dansen met een roos in je hand is niet handig

Jongens die beweren Frans te zijn, kunnen wel eens liegen

Er niet van uitgaan dat de jongen die bij jouw vriendin staat gewenst is, ze kunnen namelijk ook saaie verhalen vertellen


1 opmerking: