woensdag 25 september 2013

Mehhh.


Waarom zijn sikjes lelijk? Een artikel dat ik opdraag aan vriend T. die hier enkele maanden heeft mee rondgelopen en vriend A. die het weigert af te scheren en daardoor geen geluk heeft bij de vrouwtjes.

Ik heb enkele van mijn vriendinnen aan de volgende vraag onderworpen: "Waarom zijn sikjes lelijk?". Mensen die nu met de vinger gaan wijzen en zeggen dat ik een suggestieve vraag heb gesteld: ja en dan. Al voer ik een wetenschappelijk onderzoek uit met een literatuurstudie, vragenlijst en focusgroep, ik kom tot dezelfde conclusie: een sik is lelijk.

Uit hun antwoorden blijkt:

1. De enige die wegkomt met een sik is een geit
We worden ons hele leven bestookt met schoonheidsidealen, feit. We proberen ons te vormen naar dàt idee dat wij van schoonheid hebben, feit. De ene vindt een gespierde torso een must, de andere houdt van roos suikerspinnen haar. Iedereen heeft het recht op zijn of haar idee van wat schoonheid nu juist inhoudt, maar kan iemand mij vertellen waarom er mensen rondlopen die op een geit willen lijken? Je gaat me niet vertellen dat een geit sex appeal uitstraalt. Of heb ik dan zo'n verkeerd beeld van schoonheid? 

2. Een sik is passé, iets uit de jaren '80
We gaan ons hoofd niet breken of een sik ooit "in" is geweest, maar mocht het ooit het geval zijn geweest: die tijd is voorbij! We leven in 2013 en sikjes zijn uit! Punt.

3. Als je dan persé gezichtsbeharing wil, doe het goed.
Ik quote even vriendinnetje Lies: Dezelfde reden waarom ik een geschoren schaamlijn met één streepje in het midden lelijk vind, het komt niet natuurlijk over. Ik snap haar volledig. Er lopen heel wat vrouwen rond die op oermannen vallen. De ruige baard, het weelderige borsthaar en de opperkreunen die lijken op deze van de zweetberen. Niet mijn ding, maar ik snap hun wel. Toch ben ik nog steeds geen enkele vrouwelijke fan van de sikkerds tegen gekomen. Is er wel een fanclub voor deze magere lichaamsbeharing, dat in de meeste gevallen lijkt op een plukje schaamhaar dat op de kin is geplakt?

4. Iedereen met een sik lijkt op:

5. Nog enkele redenen waarom een sik lelijk is:
  • Het staat eng
  • Het staat onverzorgd
  • Het staat belachelijk
  • Het geeft ons de neiging om een mekkeren zoals een geit
  • Er kan eten in blijven hangen
  • Het is onpraktisch
  • GE GERAAKT ER NIET MEE VAN STRAAT
    • Tenzij met een halvegare, blinde mol of je moet stinkend rijk zijn


10 opmerkingen:

  1. Mij niet als fan vermeld? :D hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha tof geschreven (: (En helemaal correct)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh girl. Ik zag dat plaatje in mn bloglovin feed en ik dacht iehl WHY??? Now I understand why. Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha had je een ander soort artikel verwacht misschien! :D

      Verwijderen
  4. Hahaha! Mensen die een sik hebben en denken een vrouw te kunnen versieren :')

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hey leuke blog heb je! had nog nooit op het linkje in je handtekening geklikt (ellegirl) maar nu toch maar eens gedaan (door een opmerking van suikertje nog wel hahaha)
    en wat een mooi meisje ben je ook

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha door een opmerking van suikertje, dan heeft zijn (ik ben ervan overtuigd dat het een hij is) bijdrage op EGF toch nog nut! Dankjewel :D

      Verwijderen