donderdag 4 september 2014

Waarover praten jongens?



Al jaren vraag ik me af waarover jongens het de hele dag zouden hebben. Wij meisjes praten heel erg graag over jongens, kleren en de laatste achterbakse actie dat die ene bitch heeft gedaan. Af en toe komt er wel een diepzinnige discussie aan bod, maar na een helse examenperiode zijn deze momenten zeldzaam.
Of ben ik gewoon zo oppervlakkig? 

Als psychologisch consulente heb ik het geluk gehad een groepje jongens te mogen observeren op de trein. Weliswaar zonder hun toestemming, maar dan moeten ze maar niet zo luid praten! Ik had gehoopt op ongelooflijk interessante onderwerpen, helaas, het heeft niet mogen zijn... Jongens hebben al even oppervlakkige gesprekken als wij meisjes. Ze roddelen zelfs!



"Poept die veel denkte?" was het eerste wat mijn aandacht trok. Misschien heb ik het verkeerd gehoord, dacht ik. Maar neen, de discussie zette zich voort in welke standjes een bepaalde "griet" allemaal heeft uitgeprobeerd tijdens haar laatste vrijsessie. Zeer interessant.

Nadien gingen de testosteronbommen over tot een zeer boeiende discussie over games. Mijn aandacht verslapte en ik dommelde even in slaap. Waar zij geen interesse tonen in discussies over kleren, toon ik geen interesse in een of ander stom spel.

Gelukkig werd ik uit mijn slaap gewekt door een opmerking over een sms bericht. Ik geef jullie dames een tip mee: als je als meisje een jongen al maanden niet hebt gesproken moet je er niet aan denken om een bericht te sturen met de vraag of die even tijd heeft voor een drankje of een uitstap naar de gamma. Blijkbaar wordt dit niet geapprecieerd en in plaats van een leuke afspraak wordt je een roddelonderwerp.

Toen de jongemannen de naam van een of andere bekende televisie figuur probeerden op te roepen, maar eindigden bij de naam van een bekende kok, gaf ik het op. Ik voelde me met de minuut dommer worden. Jongens hebben al even oppervlakkige gesprekken als meisjes en ik word dan liever dommer van mijn eigen gelul.

Gelukkig begint het nieuwe schooljaar bijna en kan ik weer slim gaan doen!

Om toch een beetje privacy te gunnen en niet alles in het belachelijke te trekken heb ik enkele dingen lichtjes aangepast. Mensen die deze tekst té serieus nemen, verdienen een natte vinger in hun oor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten