maandag 8 september 2014

Tweedehands aankoopjes!


Sinds een jaar of twee ben ik dol op rommelmarkten en tweedehands winkels. Ik heb nogal preutse vriendinnen die in geen miljoen jaar iets zouden dragen van een ander, ook al kost het maar een euro of twee. Een vaak gehoord excuus is "die geur". Gelukkig bestaat er zoiets als een wasmachine en de droogkuis, waardoor ik dat typerend reukje van mijn vondsten kan laten verdwijnen.

De laatste maanden heb ik hier en daar enkele koopjes gedaan en die laat ik jullie nu met veel trots zien. Als jullie nog tips hebben voor mij waar er leuke tweedehandszaakjes zitten, let me know!



Laat ik beginnen met de kleinere items! Allereerst deze leuke ketting van a whale story. In principe is dit geen tweedehands, laat staan vintage, maar het is wel aangeschaft op een rommelmarkt. Om die reden krijgt de ketting toch een plaatsje in dit artikel! Ik hou van simpele sieraden en wat is er nu simpeler dan een steen? Niets toch?

Naast deze ketting had ik ook een armband aangeschaft, maar deze ben ik helaas kwijt geraakt op een zatte avond. Typisch. Interesse in deze sieraden? Klik dan hier.




Op de facebook groep Hustlin zag ik al enkele keren een leuke handtas voorbij komen. Op dat moment zat ik nog op kot in Gent en vond ik €10 wat veel om te missen, daar kon ik namelijk een dag van eten en mee uitgaan! Moest ik dat echt opgeven? Gelukkig kon ik een beetje onderhandelen met het meisje in kwestie en heb ik de handtas meegekregen voor €6! Ik kan niet wachten tot de herfst is begonnen om deze te gebruiken.



Think Twice, aka T2, is een tweedehandswinkel die je op verschillende plaatsen in het land vindt. Eén van hun winkels zit in een zijstraat van de Meir, waardoor ik vaak eens een kijkje ga nemen. Meestal vind ik niets, want met mijn petite bouw valt het meerendeel van de kledij als een patattenzak rond mijn lichaam. Gelukkig hebben ze ook wel leuke, simpele tasjes! Dit exemplaar heb ik voor €11 aangeschaft. Op het eerste gezicht was er niets mee aan de hand. Op het eerste zicht.. Eenmaal thuis zag ik een beschadiging toen ik de prijssticker er af haalde. Aan de sticker zelf hing niets van stof, dus de beschadiging zat er al. Ik voel me een beetje in het zak gezet, maar alé, volgende keer haal ik dus eerst de sticker weg voor dat ik hem koop!



Ondanks dat de nazomer net begonnen is en we temperaturen halen van 25°C zit ik al met de herfst in mijn hoofd. Deze prachtige jas sprong in het oog en moest worden gepast. Helaas zit hij iets te groot door de mega schoudervullingen, maar na aandringen van het vriendje en de zelfverzekerde houding van mijn oma die ze er wel zou kunnen uithalen, heb ik hem toch gekocht! Jammer genoeg vindt niet iedereen hem een pareltje. Vrienden Freek en Lies beschreven hem als een gordijn.... Ook tof! €16, Think Twice. 

Leuk weetje, ik kreeg er gratis een gebruikte papieren zakdoek bij. Deze vond ik terug in één van de zakken. Dolletjes. Deze gaat dus ook eerst naar de droogkuis! Een tweedehands jas oké, een tweedehands zakdoek, neen bedankt!



Ik heb het beste voor het laatste bewaard! Zo'n twee weken geleden heb ik een tweedehands/vintage/retro markt aan de Kaai in Antwerpen bezocht. De kleding dat daar hing was echt prachtig, maar vaak nog veel te duur. Ik twijfelde dan ook enorm toen ik deze pull in mijn handen hield. €50 voor een tweedehandsje? Toegegeven, het was een trui van Missoni Sport en die prijzen lopen nieuw op tot wel €400. Na wat onderhandelen en een kleine bijdrage, danku Til, kreeg ik deze trui mee voor €40. Ik weet al in welke trui ik ga wonen deze herfst. 

Oh en het betekent niet dat ik plots ga sporten, omdat deze van de sportcollectie blijkt te zijn. Dankzij de oversized look kan ik mijn buikje verbergen, mocht ik ooit dik worden.



Hij is dus een beetje heel veel oversized, waardoor ik hem ga dragen als een jurkje (met een rokje onder). Om eerlijk te zijn is dat toch mijn favoriete herfst-uniform: een grote trui met een kousenbroek onder. Als er iets is dat ik haat in de herfst en winter zijn het wel broeken.

Het hartje op de foto is om de persoon op het doodsprentje te verbergen trouwens. Ik denk niet dat het nodig is dat jan en alleman deze foto ziet.

6 opmerkingen:

  1. O mijn god DAT JASJE!! Mocht je hem ooit zat zijn, DENK AAN MIJ. Nee grapje. Ik vind die echt fantastisch, ik zoek ook al een poosje zoiets.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn oma gaat hem proberen te vermaken, als het niet lukt wil ik hem gerust aan je verkopen hoor haha! ;)

      Verwijderen
  2. Awesome die pull! En ik vind dat je jas niet op een gordijn lijkt hoor, vind hem super :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Reacties
    1. Dankje! Ik ook, hebben dat simpele wat de meeste tassen nu niet hebben, veel te veel frulletjes aan.

      Verwijderen