dinsdag 18 maart 2014

Kattenvrouwtje in spee.


Ik verkondig aan jan en alleman dat ik psychologisch consulente in spee ben, toch is er nog een andere "iets" wat ik weldra zal zijn. Kattenvrouwtje.Geluk in spel is ongeluk in de liefde zeggen ze toch? Wel, dan is mijn lot reeds bezegeld want ik heb afgelopen week een spelletje Tower Panic gewonnen. Het is geen geheim dat ik een wispelturige, emotionele, wandelende hormonenbom ben, waardoor het lijkt dat relaties niet voor mij lijken weggelegd te zijn.

Gelukkig ben ik sinds kort begonnen met het uitbreiden van mijn kattenfamilie!



In de nacht van vijf op zes maart is onze trotse Muizemie moeder geworden van drie kleine mini muisjes. Eind december liep mevrouw krols haar kont te wiegelen voor de rosse kater van de buurt, met als gevolg een heuse zwangerschapsbuik. Helaas heeft niemand van ons dit wonder der natuur meegemaakt, maar we kunnen gelukkig wel genieten van het resultaat!

Aanschouw: pruts, duts & muts.


Op het moment dat ik dit schrijf zijn ze al 1,5 week oud en geloof me: ze worden met de dag schattiger. Muis is gelukkig een hele lieve moeder die haar kleintjes uitstekend verzorgd, misschien iets te goed zelfs. Als de prutsjes eindelijk in slaap zijn gevallen, worden ze weer wakker gemaakt door de hevige wasbeurt van hun moeder.

De oogjes gaan sinds kort open en we zijn benieuwd hoe lang het nog gaat duren eer deze schatjes hun eerste wandelingetje gaan maken. Ik hoop niet te snel, want ik zit gedurende de week op kot en wil die eerste stapjes niet missen!



Of we deze kleine rakkers allemaal zullen bijhouden is de vraag. Ik vind het niet erg om als kattendametje door het leven te gaan, wat is er leuker dan wakker worden met een snurkende kat naast je hoofd? Of steeds vergezeld te worden tijdens het eten door enkele intens starende poezen op de stoel naast je? Of verwelkomt worden door een luide miauw als je thuis komt? Of wanneer je het koud hebt, een warme, zachte kat op je schoot te hebben? Niets! Geniet daarom van deze foto's, want dat doe ik ook.




Benieuwd naar de papa? We vermoeden dat dit de vader is, het krapuul van enkele straten verder dat bij elke gelegenheid dat die krijgt de keuken binnen glipt en de bakjes leeg eet!


6 opmerkingen:

  1. Ooooooh zeg ik smelt! Zo schattig! Jullie gaan de katten toch wel steriliseren/castreren he? Er lopen immers al genoeg (zwerf)katten rond in België ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Muis zal de één van de komende maanden gesterilliseerd worden! We weten nog niet of we de kleintjes bijhouden of weg geven aan vrienden, maar indien we ze bij houden wordt er geknipt ;)

      Verwijderen
  2. Ik denk net dat ik net dood gegaan ben van schattigheid, oh my god! Hihi ik zou graag ook nog kittens willen, maar we hebben al twee katjes, dus we houden het maar even zo (tot ik alleen ga wonen, haha, vanaf dan: duizend katten!).

    Liefs,
    Liese

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat geweldig schattig! Ik heb nog altijd zoveel spijt dat onze kat gesteriliseerd is want ik wil dit zoo graag eens meemaken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh my, ze zijn zoooo lief! Lijkt me heerlijk van die kleintjes om je heen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Rosse katjes zijn de schattigste! Ik wil er eeentjeee :D

    BeantwoordenVerwijderen