dinsdag 25 februari 2014

Carla's wild young heart got carried away by a mango tree during a pachuca sunrise.


De zomer is nog ver weg, maar beeld je even in dat we al zover zijn. Beeld je het volgende even in

Het is zomer. Je ligt in een hangmat, genietend van de zon op je gezicht. Als je je voet uit de hangmat laat bengelen, voel je het gras onder je voet kriebelen. Naast je staat een tafeltje met daarop de lekkerste ijsthee die je je kunt inbeelden en een mandje vol rijpe kersen. Vlinders fladderen boven je hoofd, spelend in de helderblauwe lucht. Je hoofd is volledig leeg.

Tot dat plots de buur de haag begint af te snoeien en alle rust volledig is verstoord. Wat heb je op dat moment nodig?



Een hoofdtelefoon, een Ipod en enkele heerlijke zomerse nummers. Mijn ouders waren aan het overleggen om binnenkort hun reis te plannen naar een heerlijk warm land. Aangezien de kans klein is dat ik dit jaar het buitenland zie, moet ik het maar doen met dagdromen. Gelukkig vind ik een namiddagje in de tuin helemaal niet erg en kom ik ook daar volledig tot rust.

Voor jullie mijn vijf favoriete liedjes op een rij.

1. Angus & Julia Stone - Mango Tree
From her lips I heard her say "Can I have you?". Wel, moest Angus mij dit vragen zou ik geen seconde twijfelen. Na dit simpele, maar prachtige lied te hebben gehoord, kom ik volledig tot rust.

2. Life In Film - Carla.
Stiekem heb ik iets voor zangers die een beetje vals klinken, vooral diegene van Neutral Milk Hotel (maar die moet je nu niet opzoeken want dan kom je in een - het is triestig weer want het regent en het is bewolkt en koud en ween ween ween - mood, dus bewaar het voor een andere keer. Toch krijg ik een heel gelukkig gevoel van binnen wanneer ik Carla hoor. De akoestische versie vind ik trouwens ook heel leuk, deze kun je hier beluisteren.

3. Passion Pit - Carried Away
De videoclip van dit lied heb ik volledig gememoriseerd, mede daardoor word ik zo blij bij het horen van dit deuntje. Indien je fan bent van One Three Hill of simpel gezegd de prachtige Sophia Bush, zeker kijken!

4. The Noisettes - Wild Young Hearts
Na hun prachtige optreden vorig jaar op Pukkelpop kan dit liedje zeker niet ontbreken. Ik zie haar nog rollebollen over het podium.. Mooie herinneringen! Negeer wel even volgende strofe "My boyfriend and the summe's end is here again". 

5. Minus The Bear - Pachuca Sunrise
Deze raad ik aan als de zon aan zijn ondergang is begonnen en de eerste sterren beginnen te verzamelen aan de hemel. Een glaasje wijn, kaarsjes op tafel en dit lied zorgt gegarandeerd voor sfeer.

Tuurlijk heb ik nog veel andere favorieten, maar deze vijf moest ik even met jullie delen. Wat zijn jullie favoriete lente/zomer liedjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten