dinsdag 15 oktober 2013

Verwelkom de herfst


We kunnen het niet langer ontkennen, de herfst is in het land. Hij laat van zich horen door de tientallen regenbuien, de ijskoude winden, kastanjes die perongeluk onder je voeten worden plat gestampt, maar vooral door de warme chocomelk met een tien centimer hoge toef slagroom die op je staat te wachten.

Ik hou van de herfst.


Urenlange regenbuien verpesten je nieuwe schoenen. Net paraplu 3.0 gekocht, want de vorige versies werden opgegeten door de venijnige wind. Gestijld haar gaat krullen en make-up loopt uit. Koude vingers en tenen. Grijze dagen die de energie uit je zuigen. Opstaan in het donker en thuis komen in het donker.

..maar..

Gele, oranje en rode bladeren sieren de bomen. Dozen cacaopoeder worden ingeslagen om de heerlijkste chocolademelk mee te maken. Warme, knusse truien worden boven gehaald die je omtoveren tot een gezellig propje. Kaarsjes worden aangestoken, en op een hele koude dag zelfs de open haard. Regenplassen zijn niet meer veilig voor deze voetjes, ondanks de urenlange natte schoenen. Treinritten worden plots interessanter door het veranderende landschap.

En het allerbeste, wakker worden naast je vriendje en lekker tegen hem aanknuffelen, omdat het extra koud is.

11 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lieve en knusse post! Ik deel je liefde voor de herfst. Word er heel blij van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk geschreven! Ik begin spontaan de herfst te waarderen! hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Yes , ik sluit me helemaal aan: lekkere warme chocomelk. Ik hou echt van warme chocomelk drinken, en dan zit ik meestal op zo een koude herfst dag lekker op de bank met een dekentje tv te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Warme chocomelk, dekentje en een goede film/serie = uitstekende combinatie!

      Verwijderen
  5. Ook ik sluit me hierbij aan! Leuk geschreven inderdaad:)

    BeantwoordenVerwijderen