donderdag 28 mei 2015

First world problems


Mijn blokperiode is al halverwege en binnen een week is het zover: het gevreesde eerste examen! Momenteel probeer ik allerlei ziektes, of zoals het in mijn samenvatting staat: pathologieën, van buiten te leren en ik waag me er al aan om verbanden te leggen.  Bij mezelf dacht ik op een gegeven moment: "hoh wat een zwaar leven heb ik toch als studente".

Ja, niet dus, maar soms voelen we ons toch even lekker zielig, zeker na een hele dag met je neus in de boeken te hebben gezeten. Dus laten we ons even wentelen in zelfmedelijden. Het is lijstjestijd!

Geld, maar niets om het aan uit te geven!

Dan draai je je kloten af op een festival, wordt het geld eindelijk gestort op je rekening, is er niets om het aan uit te geven! Nergens vind ik mijn dada in de winkels en het geld voor nieuwe meubels op kot staat al braafjes op mijn spaarrekening. Ja zég, wat is dit nu?!


Op restaurant gaan en niet kunnen kiezen.

Waarom zetten ze zoveel lekkere dingen op de kaart? Moest ik nu een dikke meneer van 200 kg zijn bestelde ik even drie voorgerechtjes en hoofdgerechtjes, maar helaas ben ik maar een magere pruts van.. Neen ik zeg het lekker niet van hoeveel kg! Moet ik voor de scampi in look gaan of die lekkere rib eye? Een moelleux van chocolade of die witte chocolademouse? Een glas cava of die witte wijn? Ah, de hel!


Mijn smartphone gaat plat!

Ja zeg hé, hoe kan dat nu? Het is niet omdat ik al 100 verschillende snaps heb gestuurd, vijftien messenger gesprekken heb openstaan, in drie groepsgesprekken op whatsaps ben toegevoegd, een half uur video's heb liggen kijken op youtube en twee uur heb liggen bellen dat je na een dag al plat moet zijn hé! Verschrikkelijk. 


Wachten op mijn bestelling

Vind ik dan toch iets om mijn geld aan uit te geven, moet ik toch wel niet enkele dagen wachten zeker. Hoe kan dat nu dat niet elke webshop een "volgende dag in huis" beleid heeft! Ik heb wel een heel druk leven hoor, ik ga echt niet op die pakketjesman zitten wachten dus owé als hij niet langskomt wanneer ik thuis ben!


Gelukkig haal ik dan eens diep adem, neem een slokje water (of cava als we 19u gepasseerd zijn) en relativeer ik de voorbije gebeurtenissen. De dramaqueen in mij gaat dan weer rustig slapen. 

1 opmerking:

  1. Haha ik herken alles in dit lijstje, behalve van de bestelling want ik heb er geen op dit moment. En geld heb ik nu ook even niet maar als ik het wel heb vind ik ook niets waar ik het aan kan uitgeven - zo frustrerend want geld moet rrrrollen. Nee, oké, stiekem is het wel handig dat ik het dan op mijn spaarrekening kan zetten. Stoornis van het gestreepte spierige deel vind ik wel echt een hele grappige pathologie eigenlijk, hehe.

    BeantwoordenVerwijderen