vrijdag 14 februari 2014

Valentijn, dolletjes.


Gegroet mede vrijgezellen! Vandaag is het zover, de meest gevreesde dag in ons vrijgezellenbestaan. De dag waarbij de consumptie gerichte maatschappij waarin we leven ons al weken met de neus op de feiten drukt, door ons bloot te stellen aan rood-roze hartjesshit waaraan we geld zouden moeten besteden om onze liefde uit te drukken. Gelukkig houden wij onze portefeuille toe, want wij zijn namelijk allemaal kattendametjes. 


Op twee edities na, heb ik valentijn nog nooit gevierd. De eerste editie heb ik een mooie doorzichtige sleutelhanger in de vorm van een hart in de brievenbus van de jongen die ik leuk vond gedeponeerd, anoniem, want ik had nog geen ballen aan mijn lijf. Ik was tien. De tweede keer besloot ik samen met een vriend valentijn te vieren en kreeg ik een knuffel in de vorm van een schaap.. Ik was 16.. Geen idee wat er door die jongen zijn hoofd ging, maar wat ben ik blij dat dat nooit mijn lief is geworden. Vandaag vier ik het samen met B., mijn Bachelor proef. Een vurige haat-liefde relatie, waarbij we reeds onze ups & downs hebben gehad.

Heel leuk om te zien dat mijn ouders nog steeds valentijn vieren en wel degelijk attentie doen op wat de ander zegt, om zo een leuk cadeau te geven. In principe zou ik al blij zijn met een ballon, dus heb ik dan ook de ballon van mijn papa gekregen. Fantastische editie dit jaar! We kunnen natuurlijk blijven wenen, of neuten zoals ze dat in Oost-Vlaanderen zeggen, wat veel leuker klinkt dan wenen als in zagen en niet blijten.

Okay, let's get to the point. Waarom we niet ongelukkig moeten zijn dat we geen valentijn vieren? Er zijn kindjes in Afrika die geen eten hebben. Ok, nu dat argument, dat wordt gebruikt voor elk excuus om niet ongelukkig te zijn, achter de rug is, kunnen we naar de volgende redenen gaan.

Geen chocolade = geen extra kilo's

Geen ongemakkelijke diners, omdat je samen zit gepropt met 7878464511212  koppels in een veel te kleine ruimte

Geen belachelijke cadeau's, want geef toe: veel jongens hebben een slechte smaak

Geen te hoge verwachtingen die niet kunnen worden vervuld

Geen vergelijkingen maken met eerdere cadeau's

Geen lege portefeuille zodat je dat leuke topje of dat mooie paar schoenen toch kan kopen

Geen valentijnseks, waardoor dat je dat ene standje niet proberen, zodat je niet in het ziekenhuis beland wegens een geblokeerde rug

Geen appartement dat afbrand door een overdadig gebruik van waxinelichtjes die jullie vergeten uit te blazen na die hevige sekspartij waarvan jullie, of ja HIJ, direct in slaap ligt

Geen "schat die film is stom" gezaag, wanneer je een über romantische valentijnsfilm kijkt

Geen vriendje dat zich uit je armen wurmt, maar een kat dat braaf blijft spinnen en kopjes geeft

Iedereen die wel een leuke valentijn heeft beleefd vandaag: ik gun het jullie! Geniet er maar van met volle teugen, want ondanks dat deze feestdag draait om geld uit geven i.p.v. liefde, blijven we van aandacht houden, op eendert welke manier. 

10 opmerkingen:

  1. Ik vind het jammer dat ja Valentijn zo ziet, ik had je graag blij willen maken. x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik snap nooit zo goed wat mensen zo bijzonder en speciaal vinden aan valentijnsdag. Ik heb het nog nooit leuk gevonden, ook niet tijdens relatie.
    Het is een dag, net als ieder andere, waarvan je gewoon moet genieten. ♡

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat de meeste het zien als een extra gelegenheid om cadeautjes te krijgen en iets speciaals te doen, wat heel weinig gebeurt de laatste tijd in relaties, of toch in de relaties die ik om me heen zie.

      Verwijderen
  3. Ik denk dat elke dag Valentijnsdag moet zijn als je een fijne relatie hebt, heb je niet een speciale dag voor nodig. :')

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar geef ik je 100% gelijk in, ik merk alleen dat dat bij veel bevriende koppels niet het geval is, wat zo jammer is.

      Verwijderen
  4. Haha leuk artikel ! Ik volg je op bloglovin ! XO

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha, hier ook een single op Valentijnsdag ;) Ik ben niet pro of anti, iedereen moet lekker zelf weten of 'ie de dag viert, single of in een relatie.

    BeantwoordenVerwijderen