zaterdag 7 september 2013

Suikerspinnen verslaving.


Een tijdje lang heb ik op facebook de naam Eline Suikerspin aangenomen. En dat om drie redenen: mijn haar was roos gekleurd, het rijmt op Eline (uitgesproken als Elin) en ik heb al jaren een suikerspinnen verslaving. Ook al ben ik al 21 zomers oud, van binnen zit nog het kleine meisje die van een goede kermis houdt. Op de foto zie je me genieten van het Hello Kitty bellenblaas zwaard dat ik heb gewonnen met touwtjes trekken.


Vorige week zondag besloten de drie generaties, oma, mama en ik, de kermis te trotseren! Als de geur van escargots en de foute muziek je tegemoet komen, dan weet je dat je goed zit. Het gegil van puberende meisjes die in de snelste attractie zitten doet me goed. Herinneringen van een twaalfjarige ik die samen met haar vriendjes op ontdekking gaat, komen naar boven. Wat een mooie tijd was het toch. Snel begeven we ons naar het snoepkraam, want daar zou ik mij de grootste suikerspin die ze hadden bestellen. Na vijf minuten was het ding op en liep ik met buikpijn terug naar de auto.











Source: google

De kermissen van vandaag de dag steken me toch een beetje tegen. Het onschuldige van vroeger is verdwenen. Alles moet cooler en hipper. De goudvisjes in zakjes water zijn verdwenen en maken nu plaats voor "win een Ipad, win een Iphone"-toestanden. Vroeger waren wij kinderen al tevreden met een bellenblaas of kleine bommetjes. Zo stoer dat we onszelf vonden, toen we weer een bommetje kapot gooiden. Vandaag vindt je de twee uitersten terug op de kermis: brol waar niemand iets mee kan en super dure prijzen die je toch niet kan winnen. Oh! Ik vergeet de knuffels, what's up with that? Een heel kraam met knuffels?

Donderdag liepen vriendin Lies en ik rond in Leuven. We hebben een leuke avond beleefd, maar helaas: niets gewonnen. Niet omdat we falen in het eendjes vissen, ballen gooien of schieten (oké ik wel, maar Lies niet), maar omdat er gewoon niets leuks te winnen was! Wie geeft er nu €5 voor een stomme balpen? We hebben dan maar genoten van een lekker ijsje en de twee van de snelste attracties. Ik heb schaafwonden op m'n arm en rug, maar dat is nu eenmaal het leven van een risico nemer!

De grootste kermis van het land, de Sinksefoor, staat heel hoog op mijn verlanglijstje. Helaas moet ik daar nog een heel jaar voor wachten. Samen met m'n vriendje heb ik de kermis bezocht, helaas op een te vroeg tijdstip. Alles was toe! Ach, ik heb allesinds al een voorsmaakje gehad. In de tussentijd eet ik wel suikerspin uit een pot.

8 opmerkingen:

  1. Je hebt echt een leuk blog! Je haar is echt super stoer! Ik wil zelf graag heel licht roze haar. Zo'n roze glans meer. Maar durf het toch nog niet aan. Dus echt super dat je het gewoon doet! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. p.s. Wat zie je er anders uit op je profile pic van je blog! :O Ik ga je sowieso volgen op bloglovin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja de foto is dan ook van vorig jaar, helaas kon ik met roos haar m'n haar niet laten groeien (door het bleken brak het steeds af), dus ik ben weer een grijze muis met bruin haar :(

      Verwijderen