donderdag 11 december 2014

Op aanvraag van D. : wat jongens moeten doen op een date


Aangezien ik sinds dit jaar gestart ben met de opleiding schakeljaar Seksuologie voel ik me verplicht om vriend D. uit de nood te helpen bij dit conflict. Daten is in deze maatschappij niet zo gemakkelijk als je veters strikken, en zelf dat is voor mij al een hele opgave. Op aanvraag heb ik dan ook eens rondgepolst bij mijn vriendinnetjes wat zij een must vinden tijdens een date.

Bij deze kunnen jullie nu mijn volstrekt niet-kwalitatief of kwantitatief en zeker niet representatieve resultaten doornemen en zelf maar beslissen of je het er mee eens bent of niet. 



Humor

En dan heb ik het niet over een openingszin als "heb je een hond?", maar oprechte en spontane humor, waarbij je date net niet haar wijn door haar neus uitproest. Kun je heerlijk droog zijn? Doe maar. Ben je meer voor sarcasme? Laat je helemaal gaan. Combineer natuurlijk wel met iets diepere gespreksonderwerpen, want als we een clown als vriendje willen zullen we wel even naar het circus gaan.

Interesse tonen

Ook deze alinea start ik met de vraag: "heb je een hond?" en ook hier is het als fout voorbeeld bedoeld. Tenzij je op stap bent met een kattenvrouwtje, kun je zo'n simpele vragen beter laten liggen. Oppervlakkige gesprekken vervelen snel! Luister goed naar wat ze allemaal vertelt en ga hier dieper op in. Zo toon je én interesse én laat je merken dat je aan het luisteren bent.

Trakteren

We gaan er niet van uit dat je de hele rekening voor jou neemt, maar het is altijd charmant als een date voorstelt het eerste drankje te trakteren. Zie je dat echt niet zitten? Ga dan niet als een boer onmiddellijk opperen dat je de rekening wilt splitten, maar breng het subtiel aan.

Complimenten

Ze zijn heerlijk om te krijgen, zolang ze niet te melig en simpel zijn. "Die sproet op je wang is echt heel lief" of "Dat kuiltje in je wang als je lacht is echt heel schattig" zijn leukere complimenten dan "oh wat heb je mooie ogen zeg" en zeker een stuk beter als "gij hebt dikke tetteuhhhhh". Probeer daarom eerder een attent compliment te geven en anders zwijg je maar lekker.

Wees jezelf

De meeste meisjes onder ons verwachten geen Blonde God en als we die dan toch voorgeschoteld krijgen, blijkt die nog tegen te vallen ook. Het is voor ons veel belangrijker dat je jezelf bent en trots bent op jouw interesses en talenten. Dit betekent niet dat je al je diepste geheimen onmiddellijk op tafel moet gooien en al zeker niet verhalen waarbij je begint te huilen. We zijn je date, niet je therapeut.

Vermijd je ex

Neen, gewoon neen. Niet over praten, tenzij zij er letterlijk achter vraagt. En dan nog is het meestal geen goed idee.


1 opmerking:

  1. Super leuke tips/ideetjes. Ik heb zelf gelukkig al 2 jaar een vriend dus ik hoef me niet meer zo'n zorgen te maken over wat ik moet zeggen of doen hihi.

    BeantwoordenVerwijderen