zondag 22 december 2013

De nadelen van deze winterse maanden


Ondanks dat ik al weken uitkijk naar deze periode, moet ik toegeven dat er ook wat nadelen aan vastzitten. Maar die relativeren we toch even weg?


  • Iedereen met een bril zal het probleem wel herkennen: het aandampen van je brilglazen. Verschrikkelijk is het, je kan nog geen bus, trein of tram op zonder dat die dingen aandampen.
    Ach, dan zie je die vieze, starende man toch niet meer staan.

  • Lege portefeuille, aangezien je net je laatste euro's hebt uitgegeven aan een kerstcadeau voor Tante Mariette, poffertjes en veel te dure shotjes jenevers.
    Geld maakt niet gelukkig, poffertjes wel.

  • Uitglijden over de bevroren stoep, omdat je de glinsteringen van de vorst aan het bewonderen bent, terwijl je buurvrouw net uit het raam aan het kijken is en het hele spektakel waarneemt.
    Een excuus om toch maar die les te skippen, zodat je thuis onder een dekentje kunt kruipen met een lekkere tas warme chocolademelk om de pijn te verzachten!

  • De NMBS die nog eens nieuwe treinwijzingen invoert, waarbij plots de treinen 1/3e verkleint zijn en je elke dag sardientjes-in-een-blik-scenario's meemaakt.
    Oh kijk, meer kans dat die knappe kerel met zijn baardje naast jou komt zitten!

  • IJskoude voeten die er net niet afvriezen
    Tijd om de puppy eyes boven te halen en mama om een nieuw paar, heerlijke warme schoenen te vragen.

  • Slechts 2 uur daglicht per dag.
    Meer tijd om te genieten van die prachtige kerstverlichting! Buiten waar ik woon, daar hebben we enkel twee miezerige kerstbomen met per boom 5 isomo kerstballen. P R A C H T I G.
    Relativeren
    : Meer reden om naar de les te gaan in't Stad en bij het vriendje te blijven slapen aangezien dààr wel prachtige kerstverlichting hangt!

16 opmerkingen:

  1. Leuk stukje! Ennee... poffertjes verzachten inderdaad heel veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha wat leuk geschreven! Ik probeer mezelf altijd wijs te maken dat de winter echt wel leuk is (kerst, oud&nieuw, jarig zijn, sneeuw - al vind ik dit helemaal niet leuk)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind sneeuw heel leuk, maar dan enkel rond de kerst & oud&nieuw periode, nu hoeft het voor mij al niet meer.

      Verwijderen
  3. Hihi, allemaal heel herkenbaar!
    Je schrijft echt zo grappig ;p

    Liefs, Liese

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oooh poffertjes, zo lekker maar al veel te lang niet meer gegeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha geweldig geschreven!
    kerstverlichting is geweldig :)

    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha inderdaad leuk geschreven, ik herken heel veel punten. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Verdorie, nu heb ik zin in poffertjes.. en nee dat kan niet, want ik zou minder snoepen. ;) Herkenbare tekstjes weer, leuk! Liefs & een fijn 2014!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt helemaal gelijk. Wat een heerlijke blogpost!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hoe je alles weerlegt! :)

    BeantwoordenVerwijderen